Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

Social networks: dynamic development sales channel

https://doi.org/10.37791/1993-7598-2020-14-1-86-96

EDN: VMJQHY

Abstract

Purpose of work. To show the dynamics of development of Internet and mass communications and their socialization, which means maximum involvement of both companies and people in the use of modern promotion technologies, their constant improvement and development of original solutions in the field of communication. Materials and methods. General scientific methods: analysis, abstraction, system-structural approach were used in the Study. Result. There are many tools for promoting companies and individual entrepreneurs. In the near future, the largest companies around the world will use social networks to communicate and solve important issues online, and this trend is already being practically implemented and will only gain momentum in the future. Conclusion. The implementation of marketing technologies in social networks requires a clear understanding of the company’s key tasks, the correct definition of the target audience, a well-developed strategy for promotion in social networks, a platform, and calculations of the company’s significant profit.

About the Author

T. P. Gorelova
Financial University under the Government of the Russian Federation


References

1. Массовые и групповые общности - 2006-2016 [Электронный ресурс] // Библиотека "Полка букиниста". URL: http://society.polbu.ru.

2. Васильев А. И. Триада конкурентоспособности: ресурсы, процессы и результаты конкурентной деятельности // Современная конкуренция. 2018. Т. 12. № 4-5(70-71). С. 75-81.

3. Васильева А., Серебровская Т. Б. Проблемы и перспективы малого предпринимательства в современной России (с 2014 года). В сборнике: Социально-экономическое развитие предпринимательства и его роль в экономике России. Материалы международной научно-практической конференции. Московская академия предпринимательства при Правительстве Москвы. 2016. С. 167-169.

4. Записки маркетолога. URL: https://www.marketch.ru/ marketing_dictionary/marketing_terms_m/media/.

5. Интернет-торговля в 2019 году: данные "Яндекс.Маркета" и GfK. URL: https://e-pepper.ru/news/internet- torgovlya-v-2019-godu-dannye-yandeks-marketa-i-gfk. html.

6. Королева С. И., Серебровская Т. Б. Малое и среднее предпринимательство: обучение ведению бизнеса как один из способов повышения его эффективности // Вестник Академии. 2018. № 3. С. 41-52.

7. Национальная социологическая энциклопедия. URL: https://voluntary.ru/termin/novye-media.html.

8. Перевалов К. О., Горелова Т. П. Поддержка малого бизнеса посредством интернет-ресурсов. В сборнике: Развитие экономики и предпринимательства в условиях экономических стратегий импортозамещения. Материалы международной научно-практической конференции, сборник научных статей преподавателей, аспирантов и студентов. 2015. С. 179-181.

9. Продажи через социальные каналы: аналитика Data Insight. URL: https://e-pepper.ru/news/prodazhi-cherez- sotsialnye-kanaly-analitika-data-insight.html.

10. Рубин Ю. Б. Управление собственным бизнесом. 15-е изд., стереотип. М., 2018. (Университетская серия).

11. Рубин Ю. Б. Предпринимательский селф-менеджмент // Современная конкуренция. 2017. Т. 11. № 4(64). С. 104- 143.

12. Рубин Ю. Б. Тактика конкурентных действий участников рынка // Современная конкуренция. 2015. Т. 9. № 2(50). С. 111-142.

13. Социальные сети в России: цифры и тренды. Brand Analytics, осень 2019. URL: https://br-analytics.ru/blog/ social-media-russia-2019/.

14. Социальные сети, перспективы развития и способы монетизации. URL: http://www.advertology.ru/print60310. htm.

15. Уральский федеральный университет. Институт социальных и политических наук "Я в мире социальных сетей". URL: https://en.ppt-online.org/139337.

16. Цыбовский В. Л., Горелова Т. П. Проблемы формирования и функционирования ретейл-бизнеса в условиях цифровой экономики // Вестник Академии. 2018.№1. С. 10-17.

17. Эрик Берн. Игры, в которые играют люди. URL: https:// www.modernproblems.org.ru/philosofy/159.html?start=1.

18. Avito и Data Insight: рынок C2C в интернете вдвое за два года. URL: https://e-pepper.ru/news/avito-i-data- insight-rynok-c2c-v-internete-vdvoe-za-dva-goda.html.

19. Brand Analytics: 5 главных трендов русскоязычных социальных медиа в 2019 году. URL: https://www.cossa. ru/news/251088/.

20. Преимущества и недостатки социальных сетей. SEO- разработка. URL: http://anokalintik.ru/preimushhestva-i- nedostatki-socialnyx-setej.html.


Review

For citations:


Gorelova T. Social networks: dynamic development sales channel. Journal of Modern Competition. 2020;14(1):86-96. https://doi.org/10.37791/1993-7598-2020-14-1-86-96. EDN: VMJQHY

Views: 4


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)