Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

SPECIFIC FEATURES OF THE MARKETING IN SCIENTIFIC AND PRODUCTION ENTERPRISES

EDN: RWGSTR

Abstract

Marketing communications are increasingly important in today’s world. Given the nature of market development and communications, scientific and industrial businesses have become largely commercial and change communications with other market participants. Thus, scientific and industrial enterprises should combine research functions, the development of topical products and, at the same time, develop a communication component.

About the Author

V. Shtyrkin
JSC «Zvezda», Moscow


References

1. Базилева И. И. Стратегия управления взаимоотношениями с клиентами в компаниях B2B-сектора // Маркетинг услуг. 2007. № 4. С. 254-260.

2. Данько Т. П. Электронный маркетинг. М.: ИНФРА-М, 2003. - 377 с.

3. Календжян С. О. Аутсорсинг и делегирование полномочий в деятельности компаний. Дисс…. докт. экон. наук: 08.00.05. М., 2003. - 305 c.

4. Курчеева Г. И., Макурина Ю. А. Инновационный маркетинг и маркетинг инноваций в системе конкурентных преимуществ фирмы // Современная конкуренция. 2012. № 6 (36). С. 23-31.

5. Матковская Я. С. Применение матрицы брендинга при коммерциализации инновационных технологий. URL: http://www.dis.ru/library/market/ archive/2009/6/5150.html (дата обращения:5.11.12).

6. Мур Дж. А. Преодоление пропасти: маркетинг и продажа хайтек-продуктов массовому потребителю. М.: Вильямс, 2006. - 368 с.

7. Психология управленческого взаимодействия / А. Л. Журавлев. М.: Институт психологии РАН,2004. - 476 с.

8. Райт Р. В2В-маркетинг. Пошаговое руководство [Текст]. Киев.: Баланс Бизнес Букс, 2007. -624 с.

9. Солдатова С. С. Концепция построения стратегической системы управления инновационной деятельностью наукоемкого предприятия // Известия высших учебных заведений. Поволжский регион. Общественные науки. 2011. № 1 (17). С. 99-110.

10. Тихоненко Т. П., Ясников Г. Е. Маркетинг объектов интеллектуальной собственности // Экономика и управление. 2011. № 3. С. 91-97.

11. Чернов С. К., Михайлов М. В. Психологическая готовность менеджеров для успешной реализации проекта в условиях научно-производственного комплекса. URL: http://dspace.snu.edu.ua:8080/ jspui/bitstream/123456789/1048/1/28.pdf#page=34 (дата обращения: 6.12.12).

12. Штыркин В. Е. Разработка метода для выявления и анализа ключевых компетенций научно- производственного предприятия // Современная конкуренция. 2013. № 2 (38). С. 97-103.

13. Яжборовский И. А. Принципы разработки стратегий B2B-маркетинга. URL: http://conf.sfu-kras.ru/ sites/mn2012/thesis/s005/s005-080.pdf (дата обращения: 8.11.12).


Review

For citations:


Shtyrkin V. SPECIFIC FEATURES OF THE MARKETING IN SCIENTIFIC AND PRODUCTION ENTERPRISES. Journal of Modern Competition. 2013;(4):89-95. EDN: RWGSTR

Views: 3


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)