Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

Transformation of the marketing activity of the companies in conditions of the coopetition

EDN: OOZTCF

Abstract

The author attempts to trace the nature change of the interactions of companies on the market as the transition from competition to coopetition. Impact of coopetition on the marketing activity of the companies is accentuated.

About the Author

N Khmelkova
Гуманитарный университет


References

1. Авдашева С. Б., Аузан А. А., Афонцев С. А. 1. и др. Взаимодействие государства, бизнеса и общества: позитивная реинтеграция. М., 2009. 340 с.

2. Деминг У. Э. Новая экономика. М.: Эксмо, 2006. 208 с.

3. Жихаревич Б. С. Стратегическое планирование как фактор стимулирования региональной сотруенции//Регион: экономика и социология. 2011. № 1. С. 3 -14.

4. Как превратить знания в стоимость. Решения от IBM Institute for Business Value. Составите-ли Э. Лессер и Л. Прусак. Альпина Бизнес Букс, 2006. 248 с.

5. Капферер Ж. Н. Бренд навсегда. Вершина, 2007. 448 с.

6. Клейнер Г. Б. Макроэкономические факторы и ограничения экономического роста//Проблемы теории и практики управления. 2004. № 5. С. 28 -34.

7. Клейнер Г. Б. Мезоэкономические проблемы российской экономики//Экономический вестник Ростовского государственного университета. 2003. Т. 1. № 2. С. 11 -18.

8. Клочков В. В. Управление инновационным развитием наукоемкой промышленности: модели и решения: [монография]. М., 2010. 168 с.

9. Крюков Д. Сбыт заел//Секрет фирмы. 2006. № 18 (153). С. 47 -53.

10. Кущ С. П. Маркетинг взаимоотношений на промышленных рынках: [монография]. 2‑е изд. СПб.: Высшая школа менеджмента, 2008. 272 с.

11. Левкин Н. В. Современные тенденции управления культурой в системе предпринимательства: [монография]. Под ред. профессора А. И. Добрынина. Петрозаводск: Изд-во ПетрГУ, 2009. 344 с.

12. Пино Р. Корпоративное айкидо. С.‑Пб.: Питер, 2001. 224 с.

13. Портер М. Конкуренция. С.‑Пб.: Вильямс, 2001. 495 с.

14. Рубин Ю. Б. Конкуренция: упорядоченное взаимодействие в профессиональном бизнесе. М.: Маркет ДС, 2008.

15. Рубин Ю. Б. Дискуссионные вопросы современной теории конкуренции//Современная конкуренция. № 3. 2010.

16. Третьяк О. А. Историческая эволюция и новые ориентиры развития маркетинга//Российский экономический журнал. 2001. № 2. С. 59 -67.

17. Траут Дж. Сила простоты. С.‑Пб.: Питер, 2001. 224 с.

18. Радаев В. В. Атомизированные действия и социальные связи: основы конкуренции в российской розничной торговле//Мир России. 2009. № 2. С. 50 -88.

19. Расставание с Samsung будет стоить Apple нервов, времени и денег [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.appleinsider.ru/analysis/rasstavanie-s-samsung-budet-stoit-apple-nervovvremeni-i-deneg.htm.

20. Хмелькова Н. В. От конкуренции к со-конкуренции: новая логика конкурентного сотрудничества//Журнал экономической теории. 2010. № 1. С. 145 -155.

21. Хмелькова Н. В. О формах ко-маркетинга//Вестник Челябинского государственного университета. 2010. № 14 (195). Экономика. Вып. 27. С. 109 -114.

22. Черенков В. И. Эволюция маркетинговой теории и трансформация доминирующей парадигмы маркетинга//Вестник С.‑Петербургско-го университета. Сер. Менеджмент. 2004. № 2. С. 3 -33.

23. th Annual Global CEO Survey [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://www.pwc.com/be/en/pharma/pdf/CEO-Survey-PwC-09.pdf.

24. Bengtsson M., Kock S. Coopetition in Business Networks -to Cooperate and Compete Simultaneously//Industrial Marketing Management. 2000. № 29 (5). Р. 411 -426.

25. Boon L., Kurtz D. L. Contemporary Marketing. 13th ed. South-Western College Pub, 2007.

26. Brandenburger A., Nalebuff B. Co-opetition: Revolutionary Mindset that Redefines Competition and Cooperation: The Game Theory Strategy thats Changing the Game of Business. NY: Doubleday, 1996.

27. Cherubini S. Tendenze e Dimensioni del Co-marketing Sportivo. In Cherubini S., Canigiani. Il Comarketing Sportivo. Strategie di Cooperazione nel Mercato Sportive. F. Angeli. 1999.

28. Cherubini S., 28. Iasevoli G. Co-marketing. Tipologie, Potenzialita`, Applicazioni [Electronic resource]. Ac c e s s m o d e: h t t p://w w w. e s c p -e a p. n e t/conferences/marketing/pdf/cherubin.pdf.

29. Dagnino G., Padula G. Coopetition Strategy: A New Kind of Interfirm Dynamics For Value Creation. EURAM, Stockholm, 2002. Р. 1 -32.

30. Harbison J., Pekar P., Viscio A., Moloney D., The Allianced Enterprise: Breakout Strategy for the New Millennium. Los Angeles: Booz Allen & Hamilton Inc., 2000.

31. Park B.‑J. The Effects of Coopetition and Coopetition Capability on Firm Innovation Performance. Dissertation for the degree of Doctor of Philosophy in Business Management. Blacksburg, Virginia, 2011.

32. Pasquinelli C. Competition, Cooperation, Coopetition. A Conceptualization of the «Network Brand» [Electronic resource]. Access mode: http://www.regional-studies-assoc.ac.uk/events/2011/april-newcastle/papers/Pasquinelli.pdf.

33. Tsai W. P. Social Structure of «Coopetition» Within a Multiunit Organization: Coordination, Competition, and Intraorganizational Knowledge Sharing//Organization Science. 2002. № 13 (2). Р. 179 -190.

34. Zott C., Amit R., Massa L. The Business Model: Theoretical Roots, Recent Developments, and Future Research. WP-862, IESE, June, 2010 -revised September 2010.


Review

For citations:


Khmelkova N. Transformation of the marketing activity of the companies in conditions of the coopetition. Journal of Modern Competition. 2011;(5):63-76. EDN: OOZTCF

Views: 3


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)