Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

Practical aspects of writing а high-quality final qualifying work in the profile “entrepreneurship”

https://doi.org/10.37791/1993-7598-2020-14-4-128-138

EDN: BUXXNC

Abstract

This article discusses the practical aspects of writing a high-quality final qualifying work in the profile “Entrepreneurship” of the higher education curriculum. The article reveals the meaning and place of the final qualifying work on the profile of training “Entrepreneurship” in the system of practice-oriented vocational training of entrepreneurs. The article considers the importance of graduate qualification works on the “Entrepreneurship” profile as an element of the transition from an “informal” approach to training entrepreneurs and understanding entrepreneurship as a professional activity.

About the Author

M.P. Sadovnikova
Synergy University


References

1. Rubin Yu., Lednev M., Mozhzhukhin D. Entrepreneurship education in action: a matrix of competencies for a bachelor's degree program // Annals of entrepreneurship education and pedagogy - 2018. P. 187-202. DOI: https:// doi.org/10.4337/9781788114950.00018.

2. Heidi M. Neck, Patricia G. Greene, Candida G. Brush. Practice-based entrepreneurship education using actionable theory // Annals of entrepreneurship education and pedagogy - 2014. P. 3-20. DOI: https://doi.org/10.4 337/9781783471454.00008.

3. Lee Younggeun, Kreiser Patrick, Wrede Alex H., Kogelen Sanvisna. Examining the role of university education in influencing the development of student's entrepreneurship capabilities // Annals of entrepreneurship education and pedagogy - 2018. P. 134-161. DOI: https://doi.org/10.43 37/9781788114950.00016.

4. Shekhar Prateek, Huang-Saad Aileen, Libarkin Julie. Examining differences in student's entrepreneurship self- efficacy in curricular and co-curricular entrepreneurship education programs // Annals of entrepreneurship education and pedagogy - 2018. P. 218-235. DOI: https://doi.org/10.4337/9781788114950.00020.

5. "Известия": в России с 2021 года стартапы могут приравнять к дипломным работам // ТАСС [Электронный ресурс]. URL: https://tass.ru/obschestvo/8836553 (дата обращения: 29.07.2020).

6. Рубин Ю. Б., Алексеева Е. В., Леднев М. В., Можжухин Д. П. Обучение предпринимательству: пути укоренения в вузовском сегменте российского образования // Современная конкуренция. 2017. Т. 11. № 1 (61). С. 30-56.

7. Рубин Ю. Б. Высшее предпринимательское образование в России: диагностика проблемы // Высшее образование в России. 2015. № 11. С. 5-17.

8. Рубин Ю. Б. Формирование компетенций в сфере предпринимательства на образовательном пространстве бакалавриата // Высшее образование в России. 2016. № 1. С. 7-21.

9. Рубин Ю. Б. Теория предпринимательства: пространство функционального подхода // Современная конкуренция. 2018. Т. 12. № 1 (67). С. 83-103.

10. Шубнякова Н. Г., Рождественский В. Г. Инкубирование инновационных проектов и система менторства // Современная конкуренция. 2015. Т. 9. № 6 (54). С. 81-91.

11. Руконтекст [Электронный ресурс]. URL: https://text. rucont.ru

12. Логинов М. П. Дорожные карты: понятие, сущность, классификация // Проблемы управления. 2017. № 5. С. 2-17.


Review

For citations:


Sadovnikova M. Practical aspects of writing а high-quality final qualifying work in the profile “entrepreneurship”. Journal of Modern Competition. 2020;14(4):128-138. https://doi.org/10.37791/1993-7598-2020-14-4-128-138. EDN: BUXXNC

Views: 4


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)