Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

The role of subjectivation in the formation of strategic competitive advantages of a sports organization

https://doi.org/10.24411/1993-7598-2019-10404

EDN: OWATQS

Abstract

The article discusses the key role of subjectivity in the marketing process of a sports organization. The author sets the stage for determining the subject at the very beginning of the entire marketing process, emphasizing its importance for all subsequent stages (object definition, analysis, building a goal-setting vision, developing tools and marketing control). The marketing entity makes strategic, operational and situational decisions, finances and administers marketing activities, builds interaction with other functions. The article suggests a method for determining marketing subjectivity, which is a four-step process.

About the Author

A. Malygin
University Sinergy


References

1. Aaron C. T. Smith Introduction to Sport Marketing. Elsevier Ltd., 2008.

2. Schwarz E., Hunter J. Advanced Theory and Practice in Sport Marketing. London: Routledge, 2017.

3. Mullin B., Hardy S., Sutton W. Sport Marketing (Third edition). Human Kinetics, 2007.

4. Pitts B., Stotlar D. Fundamentals of Sport Marketing (Third edition). Fitness Information Technology, 2007.

5. Malygin A. Financing of the sport organizations and marketing strategy // Book of Abstracts 2nd International Congress of World Associaciton for Sport Management, Kaunas, Lithuania. 2017.

6. McDonald M., Wilson H. Marketing Plans: How to prepare them, how to use them (7th edition). John Wiley & Sons Limited, 2011.

7. Jobber D. Principles and Practice of Marketing. McGraw-Hill Education, 2010.

8. Shank M. Sport marketing: a strategic perspective. Pearson Prentice Hall, 2009.

9. Westwood J. The Marketing Plan. Kogan Page Publishers. 2002.

10. Армстронг Г., Вонг В., Котлер Ф., Сондерс Д. Основы маркетинга (5-е европейское изд.). М.: ИД "Вильямс", 2013.

11. Багиев Г., Тарасевич В. Маркетинг: учебник для вузов. СПб.: "Питер", 2010.

12. Божук С., Ковалик Л., Маслова Т., Розова Н., Тэор Т. Маркетинг: Учебник для вузов (4-е изд. Стандарт третьего поколения). СПб.: "Питер", 2011.

13. Бутова Т. Г., Казаков А. А., Жираткова А. Н. Управление маркетингом. М.: "Проспект", 2016.

14. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива: Пер. с франц. СПб.: "Наука", 1996.

15. Леднев В. Индустрия спорта: разберемся в понятиях и терминах // СМ: Все о спортивном менеджменте и маркетинге. Вып. 1. М.: "Синергия", 2016.

16. Малыгин А. Спортивный маркетинг. М.: "Планета", 2018.

17. Маркетинг спорта / под. ред. Д. Бича и С. Чедвика. М.: "Альпина Паблишер", 2018.

18. Маслова Т., Божук С., Ковалик Л. Маркетинг: учебник для вузов. СПб.: "Питер", 2013.

19. Мастерман Г. Стратегический менеджмент спортивных мероприятий. М.: Национальное образование, 2015.

20. Новаторов В. Е. Культура маркетинга. М. - Берлин: "Директ-Медиа", 2016.

21. Степанова О. Н. Маркетинг в физкультурно-оздоровительной деятельности. М.: "Советский спорт", 2008.

22. Фуко М. Возвращение морали // Интеллектуалы и власть: Избранные политические статьи, выступления и интервью. Ч. 3. М.: "Праксис", 2006.


Review

For citations:


Malygin A. The role of subjectivation in the formation of strategic competitive advantages of a sports organization. Journal of Modern Competition. 2019;13(4):58-66. https://doi.org/10.24411/1993-7598-2019-10404. EDN: OWATQS

Views: 4


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)