Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

Application of interactive methods of teaching entrepreneurship as a means of increasing the effectiveness of training

EDN: WWXMVC

Abstract

The concept of interactive learning has entered our lives not so long ago, but has firmly taken its place among modern technologies, and the concept of interactive technologies** has been filled with a new meaning. This is not just a process of interaction between the teacher and the student, but a new stage in the organization of the educational process, new pedagogical technologies that allow you to immerse yourself in the study of problems and feel an active participant in the educational process. Interactive learning requires the use of special forms of organization of cognitive activity and sets very specific and predictable goals. In the practice of teaching and training of students of entrepreneurial education MFPU «Synergy» the search for new forms and methods of training is ongoing. The article introduces the reader to some of these forms.

About the Authors

O.N. Potapova
University «Synergy»


E.V. Alekseeva
University «Synergy»


References

1. Антони М. А. Интерактивные методы обучения как потенциал личностного развития студентов // Психология обучения. 2010. № 12. С. 53-63.

2. Капранова Е. А. Интерактивное обучение: концептуальные подходы // Вестник Полоцкого государственного университета. 2012. № 7. С. 11-14.

3. Коваленко А. И. О ключевых задачах проектирования российской системы обучения предпринимательству: идеи и сюжеты III конференции РАОП // Современная конкуренция. 2015. № 6 (54).

4. Предпринимательское образование в России и за рубежом: история, содержание, стандарты, качество: монография / под общ. ред. Ю. Б. Рубина. М.: МФПУ «Синергия», 2015. С. 209-254.

5. Рубин Ю. Б. Возможности и перспективы обучения индивидуальному предпринимательству в организациях СПО // Среднее профессиональное образование в России. 2016. № 2.

6. Рубин Ю. Б. Образовательная программа по предпринимательству в бакалавриате и условия ее реализации // Высшее образование в России. 2016. № 2. С. 15-27.

7. Рубин Ю. Б. Формирование компетенций в сфере предпринимательства на образовательном пространстве бакалавриата // Высшее образование в России. 2016. № 1. С. 7-21.

8. Рубин Ю. Б., Алексеева Е. В., Леднев М. В. и др. Обучение предпринимательству: пути укоренения в вузовском сегменте российского образования // Современная конкуренция. 2017. № 1 (61). С. 30-56.


Review

For citations:


Potapova O., Alekseeva E. Application of interactive methods of teaching entrepreneurship as a means of increasing the effectiveness of training. Journal of Modern Competition. 2019;13(1):17-23. EDN: WWXMVC

Views: 2


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)