INTERNET-TRADING AS A COMPETITIVE STRATEGY OF RUSSIAN RETAIL NETWORKS
EDN: RWLBLH
Abstract
This article discusses the experience of Russian retailers in implementation the Internet-trading toolkit. Author discloses the change in the marketing mix when retailers are implementing the strategies of Internet trade, describes the features and characteristics of Internet-trading, to identify the competitive strategies, which are implemented by business structures. The article also describes some examples of the implementation of the toolkit Internet-trading in Russian retail chains.
References
1. Коваленко А. И., Полевой А. А. Конкурентные стратегии розничных сетей продуктов питания: классификация и эмпирический анализ // Современная конкуренция. 2012. № 5 (35).
2. Сайт Ассоциации компаний интернет-торговли(АКИТ). URL: http://www.akit.ru/.
3. Сайт интернет-магазина «Стол заказов e5». URL:http://www.e5.ru/.
4. Рубин Ю. Б. Стратегии и тактики конкурентного поведения // Современная конкуренция. 2007.№ 3 (3).
5. Фатхутдинов Р. А. Методика разработки и реализации стратегии повышения конкурентноспособности организации // Современная конкуренция.2011. № 3 (27).
6. Скрынник И., Просветов И. Владелец сети«Магнит» Сергей Галицкий: «Я - коммерсант по жизни». URL: http://www.forbes.ru/milliardery/ potrebitelskii-rynok/237336-vladelets-seti-magnit-sergei-galitskii-ya-kommersant-po-zhiz.
Review
For citations:
Polevoy A. INTERNET-TRADING AS A COMPETITIVE STRATEGY OF RUSSIAN RETAIL NETWORKS. Journal of Modern Competition. 2013;(3):106-112. EDN: RWLBLH