Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

INTERNET-TRADING AS A COMPETITIVE STRATEGY OF RUSSIAN RETAIL NETWORKS

EDN: RWLBLH

Abstract

This article discusses the experience of Russian retailers in implementation the Internet-trading toolkit. Author discloses the change in the marketing mix when retailers are implementing the strategies of Internet trade, describes the features and characteristics of Internet-trading, to identify the competitive strategies, which are implemented by business structures. The article also describes some examples of the implementation of the toolkit Internet-trading in Russian retail chains.

About the Author

A. Polevoy
MFPU «Synergy», Moscow


References

1. Коваленко А. И., Полевой А. А. Конкурентные стратегии розничных сетей продуктов питания: классификация и эмпирический анализ // Современная конкуренция. 2012. № 5 (35).

2. Сайт Ассоциации компаний интернет-торговли(АКИТ). URL: http://www.akit.ru/.

3. Сайт интернет-магазина «Стол заказов e5». URL:http://www.e5.ru/.

4. Рубин Ю. Б. Стратегии и тактики конкурентного поведения // Современная конкуренция. 2007.№ 3 (3).

5. Фатхутдинов Р. А. Методика разработки и реализации стратегии повышения конкурентноспособности организации // Современная конкуренция.2011. № 3 (27).

6. Скрынник И., Просветов И. Владелец сети«Магнит» Сергей Галицкий: «Я - коммерсант по жизни». URL: http://www.forbes.ru/milliardery/ potrebitelskii-rynok/237336-vladelets-seti-magnit-sergei-galitskii-ya-kommersant-po-zhiz.


Review

For citations:


Polevoy A. INTERNET-TRADING AS A COMPETITIVE STRATEGY OF RUSSIAN RETAIL NETWORKS. Journal of Modern Competition. 2013;(3):106-112. EDN: RWLBLH

Views: 2


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)