Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

THE DESIGN OF STRATEGIC ALTERNATIVES OF DEVELOPMENTOF RETAILERS IN A COMPETITIVE ENVIRONMENT, USING PEST-ANALYSIS

EDN: PUXBVT

Abstract

The article analyzes the macro environment of retailers Novosibirsk using a quantitative method PEST-analysis. The essence of the method. The application of the analysis in the retail sector forthe development of strategic alternatives for the company.

About the Authors

O. Lyamzin
Novosibirsk State Technical University


N. Titova
Novosibirsk State Technical University


V. Kolocheva
Novosibirsk State Technical University


References

1. Колочева В. В., Титова Н. А., Попова А. Г. Анализ макроокружения предприятий розничной торговли г. Новосибирска с помощью PEST-анализа // Интеграл. 2012. № 4 (65). С. 136-137.

2. Рубин Ю. Б. Конкуренция: упорядоченное взаимодействие в профессиональном бизнесе. М.: Маркет ДС, 2008.

3. Коваленко А. И., Полевой А. В. Конкурентные стратегии розничных сетей продуктов питания: классификация и эмпирический анализ // Современная конкуренция. 2012. № 5.

4. Ведомственная целевая программа «Раз - витие торговли на территории Новосибирской области на 2012-2014 годы». URL: http://minrpp.nso.ru/Documentation/programm/ razvittorgovli/Pages/default.aspx.


Review

For citations:


Lyamzin O., Titova N., Kolocheva V. THE DESIGN OF STRATEGIC ALTERNATIVES OF DEVELOPMENTOF RETAILERS IN A COMPETITIVE ENVIRONMENT, USING PEST-ANALYSIS. Journal of Modern Competition. 2012;(6):88-95. EDN: PUXBVT

Views: 2


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)