THE DESIGN OF STRATEGIC ALTERNATIVES OF DEVELOPMENTOF RETAILERS IN A COMPETITIVE ENVIRONMENT, USING PEST-ANALYSIS
EDN: PUXBVT
Abstract
The article analyzes the macro environment of retailers Novosibirsk using a quantitative method PEST-analysis. The essence of the method. The application of the analysis in the retail sector forthe development of strategic alternatives for the company.
About the Authors
O. LyamzinN. Titova
V. Kolocheva
References
1. Колочева В. В., Титова Н. А., Попова А. Г. Анализ макроокружения предприятий розничной торговли г. Новосибирска с помощью PEST-анализа // Интеграл. 2012. № 4 (65). С. 136-137.
2. Рубин Ю. Б. Конкуренция: упорядоченное взаимодействие в профессиональном бизнесе. М.: Маркет ДС, 2008.
3. Коваленко А. И., Полевой А. В. Конкурентные стратегии розничных сетей продуктов питания: классификация и эмпирический анализ // Современная конкуренция. 2012. № 5.
4. Ведомственная целевая программа «Раз - витие торговли на территории Новосибирской области на 2012-2014 годы». URL: http://minrpp.nso.ru/Documentation/programm/ razvittorgovli/Pages/default.aspx.
Review
For citations:
Lyamzin O., Titova N., Kolocheva V. THE DESIGN OF STRATEGIC ALTERNATIVES OF DEVELOPMENTOF RETAILERS IN A COMPETITIVE ENVIRONMENT, USING PEST-ANALYSIS. Journal of Modern Competition. 2012;(6):88-95. EDN: PUXBVT