Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

MARKETING INNOVATION OR INNOVATIVE MARKETING IN SYSTEM OF COMPETITIVE ADVANTAGES OF FIRM

EDN: PUXBSR

Abstract

This article aims to systematize knowledge of basic subjects and objects, the principles of forming marketing innovation and innovative marketing, establishment of intercommunication and inter- dependence of basic concepts. Authors reveal the competitive advantages of firm, providing by these types of marketing.

About the Authors

G. Kurcheeva
Novosibirsk State Technical University


Yu. Makurina
Siberian University of Consumer Cooperatives


References

1. Большой экономический словарь / сост. А. Н. Аз- рилиян. 7-е изд. М.: Институт новой экономики, 2007. - 1472 с.

2. Голубков Е. П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика/ Е. П. Голубков. М.: Финпресс, 2003. - 496 с.

3. Емельянова Е. Л. Маркетинг как конкурентное преимущество малого бизнеса // Современная конкуренция. 2009. № 5 (17).

4. Инновационный менеджмент: учеб. пособие / под ред. Л. Н. Оголевой. М.: ИНФРА-М, 2004. - 238 с.

5. Котлер Ф. Основы маркетинга. М.: Прогресс, 1990. - 736 с.

6. Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. Основы маркетинга: пер. с англ. М., СПб.: Вильямс, 2001. - 944 с.

7. Кравченко Н. А., Кузнецова С. А., Маркова В. Д. и др. Проблемы формирования российской инновационной системы и развития конкурентоспособности предприятий / под ред. В. В. Титова. Новосибирск: ИЭОПП СО РАН, 2009. - 280 с.

8. Маркова В. Д., Кузнецова С. А. Маркетинг инноваций. Научно-практическое издание. Новосибирск: НГУ, 2005. - 109 с.

9. Хизрич Р., Питерс М. Предпринимательство, или Как завести собственное дело и добиться успеха: Вып. I. Предприниматель и предпринимательство: пер. с англ. / общ. ред. В. С. Загашвили. М.: Прогресс, 1993. - 160 с.


Review

For citations:


Kurcheeva G., Makurina Yu. MARKETING INNOVATION OR INNOVATIVE MARKETING IN SYSTEM OF COMPETITIVE ADVANTAGES OF FIRM. Journal of Modern Competition. 2012;(6):23-31. EDN: PUXBSR

Views: 6


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)