Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

ANALYSIS OF FACTORS AFFECTING ON ORGANIZATI ON COMPETITIVENESS

EDN: PANSDP

Abstract

This paper proposes an approach to the analysis of factors affecting the competitiveness of the organization, based on the application of systems analysis techniques, for full discover of factors and and their estimates using information measures taking into account the degree of influence factors on the achievement of organizational goals.

About the Author

E. Tsymbal
Taganrog Technological Institute of Southern Federal University


References

1. Kastens M. Long-Range Planning for Your Business. N. Y., 1976. Р. 52-53.

2. Paley N. The Manager, s Guide to Competitive Marketing Strategies. N. Y., 1989. P. 77-81.

3. Акофф Р., Эмери Ф. О целеустремленных системах. М.: Советское радио, 1974. - 272 с.

4. Волкова В. Н., Денисов А. А. Методы организации сложных экспертиз: учеб. пособие. Изд. 4-е. СПб.: Изд-во СПбГПУ, 2010. - 128 с.

5. Волкова В. Н., Денисов В. Н. Теория систем и системный анализ: учебник. СПб.: Юрайт, 2010. - 679 с.

6. Денисов А. А Современные проблемы системного анализа: Информационные основы. СПб.: Изд-во СПбГПУ, 2009. - 304 с.

7. Котлер Ф. Основы маркетинга. М.: Прогресс, 1990. - 736 с.

8. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перпектива. Пер. с франц. СПб.: Наука, 1996. - 589 с.

9. Лопухин М. М. ПАТТЕРН - метод планирования и прогнозирования научных работ. М.: Советское радио, 1971. - 160 с.

10. Маркетинг. Словарь / Г. Л. Азоев, П. С. Завьялов, Л. Ш. Лозовский, А. Г. Поршев, Б. А. Райзберг. М.: ОАО «НПО Экономика», 2000. - 362 с.

11. Международный маркетинг: учеб. пособие / Н. И. Перцовский, И. А. Спиридонов, С. В. Барсукова; под ред. Н. И. Перцовского. М.: Высшая школа, 2001. - 239 с.

12. Перегудов Ф. И., Тарасенко Ф. П. Введение в системный анализ: учеб. пособие. М.: Высшая школа, 1989. - 367 с.

13. Портер М. Э. Конкуренция. Пер. с англ. М.: Вильямс, 2003. - 496 с.

14. Пунгин И. В., Пунгина В. С. Систематизация показателей оценки конкурентоспособности и эффективности на основании целевого подхода // Современная конкуренция. 2010. № 1.

15. Рыночная экономика: Словарь / под общ. ред. Г. Я. Кипермана. М.: Республика, 1993. - 524 с.

16. Фатхутдинов Р. А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент. М.: Маркетинг, 2002. - 892 с.

17. Фатхутдинов Р. А. Стратегический маркетинг. СПб.: Питер, 2002. - 448 с.

18. Фатхутдинов Р. А. Стратегический менеджмент: учебник. М.: Дело, 2001. - 448 с.

19. Хруцкий В. Е., Корнеева В. Е. Современный маркетинг: настольная книга по исследованию рынка. М.: Финансы и статистика, 2002. - 528 с.


Review

For citations:


Tsymbal E. ANALYSIS OF FACTORS AFFECTING ON ORGANIZATI ON COMPETITIVENESS. Journal of Modern Competition. 2012;(4):117-126. EDN: PANSDP

Views: 1


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)