Substantiation of the financial and economic factors of the insurance companies competitive
EDN: PANSAN
Abstract
The article describes the main approaches to the allocation of factors of competitiveness of organizations and offers the authors study group and the financial and economic factors, competitive insurance companies made in accordance with the M. Porter classification.
About the Author
S. FruminaReferences
1. Баумгартен Л. В. Анализ методов определения конкурентоспособности организации и продукции//Маркетинг в России и за рубежом. 2005. № 4.
2. Краткий словарь современных понятий и терминов/под ред. В. А. Макаренко. М.: Республика, 2000.
3. Кревенс Д. Strategic Marketing (пер. А. Ганиева, А. Гришко, Э. Кондрукова, К. Сафонов). М.: Вильямс, 2008.
4. Логвинова И. Л. Субъекты конкуренции на страховом рынке//Современная конкуренция. 2010. № 2.
5. Оливье А., Дайан А., Урсе Р. Международный маркетинг/под ред. А. Г. Х удонормов. М.: Экономика, 1993.
6. Портер М. Конкурентная стратегия. Методика анализа отраслей конкурентов. М.: Альпина Паблишер, 2011.
7. Рубин Ю. Б. Теория и практика предпринимательской конкуренции. 7-е изд., перераб. и доп. М.: Маркет ДС Корпорейшн, 2008.
Review
For citations:
Frumina S. Substantiation of the financial and economic factors of the insurance companies competitive. Journal of Modern Competition. 2012;(4):42-52. EDN: PANSAN