Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

THE COMPETITION ON THE FACTORING MARKET

EDN: PANSAD

Abstract

This article examines the competitive side of the factoring market, reveals the criteria by which potential customers of a factoring company can make a choice in favor of a fiscal agent. The authors discuss the features of the factors behavior in this financial market.

About the Authors

A. Avagyan
Moscow state university of economics, statistics and informatics (MESI)


I. Pokamestov
Moscow state university of economics, statistics and informatics (MESI)


References

1. Ассоциация факторинговых компаний -Информационный обзор российского рынка факторинга по итогам 2011 г.

2. Леднев М. В. Управление конкурентоспособностью факторинговой компании//Современная конкуренция. 2010. № 1.

3. Покаместов И. Е., Леднев М. В. Факторинг: учеб. пособие. М.: ИНФРА-М, 2011. С. 9.

4. URL: http://www.asfact.ru -официальный сайт Ассоциации факторинговых компаний.

5. URL: http://www.factoring.ru -официальный сайт ЗАО Банк «Национальная Факторинговая Компания».

6. URL: http://www.raexpert.ru -официальный сайт рейтингового агентства Эксперт РА.

7. URL: http://www.unidroit.org -UNIDROITConv entiononInternationalFactoring (Ottawa, 28 May, 1988).


Review

For citations:


Avagyan A., Pokamestov I. THE COMPETITION ON THE FACTORING MARKET. Journal of Modern Competition. 2012;(4):32-41. EDN: PANSAD

Views: 1


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)