Psychological aspects of personal competitiveness of entrepreneurs
EDN: PANRZJ
Abstract
The article is about the socio-psychological reasons of personal competitiveness of the entrepreneur. Through analysis of the phenomenon of entrepreneurship and creative entrepreneur function, as well as through the interpretation of case studies of entrepreneurial activity, determined that the basis of personal competitiveness entrepreneur is the ability to adaptively transforming behavior - simultaneous combination of plastic adaptability to the changing socio-economic reality with active and transformative effects on.
References
1. Автономов В. С. Человек в зеркале экономической теории (Очерк истории западной экономической мысли). М.: Наука, 1993.
2. Ермолаева Е. П. Предпринимательство: самодиагностика и преодоление психологических барьеров. М.: Академия, 1996.
3. Ермолаева Е. П. Психология предпринимательской деятельности. М., 1995.
4. Емельянов Е. Н., Поварницына С. Е. Психология бизнеса. М.: АРМАДА, 1998. - 511 с.
5. Коваленко А. И., Зарецких С. А. Дискуссия о профессионально-ориентированном подходе к предпринимательству // Современная конкуренция. 2012. № 3.
6. Мелия М. Бизнес - это психология: Психологические координаты жизни современного делового человека. М.: Юнайтед Пресс, 2012.
7. Позняков В. П., Журавлев А. Л., Соснин В. А., Красников М. А. [и др.] Социальная психология предпринимательства: состояние исследований и современные тенденции развития // Социальная психология: учеб. пособие. М.: Форум, 2006.
8. Психология предпринимательства. Хрестоматия / ред.-сост. Д. Я. Райгородский. Самара, БахраХ-М, 2007.
9. Рубин Ю. Б. Курс профессионального предпринимательства. 11-е изд., перераб. и доп. М.: Московская финансово-промышленная академия, 2011.
10. Шумпетер Й. Теория экономического развития. М.: Директмедиа Паблишинг, 2008.
11. Щербатых Ю. В. Психология предпринимательства и бизнеса. СПб: Питер, 2008.
12. Ортега-и-Гасет Х. Дегуманизация искусства. М.: АСТ, 2008.
Review
For citations:
Kryukov D. Psychological aspects of personal competitiveness of entrepreneurs. Journal of Modern Competition. 2012;(4):11-24. EDN: PANRZJ