DETERMINATION OF FACTORS OF REGIONAL RETAIL BANK COMPETITIVENESS
EDN: OWVGLP
Abstract
The article notes that the competition can be viewed as a mechanism of self-regulation, and as an stimulus for economic development and improve the economic efficiency of the banking system. Analysis of existing approaches to competition allows to determine the bank's competitive position in the market, identify its strengths and weaknesses, as well as to formalize the classification features of the regional retail bank, to show its system role in the banking market.
References
1. Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов. М.: Собрание, 2010. С. 247.
2. Журавлева Г. П. Экономика. М.: Юристъ, 2001. С. 112.
3. Рубин Ю. Б. Конкуренция. Упорядоченное взаимодействие в профессиональном бизнесе. М.: Маркет ДС, 2010. С. 10.
4. Выступление президента-председателя Правления Сбербанка России А. И. Казьмина на XVI съезде АРБ // Деньги и кредит. 2005. № 4. С. 10.
5. Олливье А. Международный маркетинг. М.: Экономика, 1993. С. 57 - 64.
6. Портер М. Конкуренция. М.: Вильямс, 2010.
7. Портер М. Конкурентная стратегия. Методика анализа отраслей конкурентов. М.: Альпина Паблишер, 2011.
Review
For citations:
Ishutin A. DETERMINATION OF FACTORS OF REGIONAL RETAIL BANK COMPETITIVENESS. Journal of Modern Competition. 2012;(2):42-48. EDN: OWVGLP