Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

TYPICAL COMPETITIVE STRATEGIES BY M. PORTER: APPLICATION IN MODERN BUSINESS PRACTICES

EDN: OWVGKB

Abstract

The article deals with Michael Porter`s concept of competitive strategies. All competitive strategies are considered in application to modern business practice.

About the Authors

R. Glazov
International Business Academy


S. Orehov
MFPU «Synergy»


References

1. Ансофф И. Стратегический менеджмент. Классическое издание. СПб.: Питер, 2009.

2. Волков Д. В. Оценка конкурентоспособности предприятия: теоретико-методологические подходы. Липецк: Материалы Кафедры менеджмента ЛГТУ, 2011.

3. Гладышева И. В. Прогнозирование конкурентоспособности промышленного предприятия: дисс. канд. экон. наук. СПб., 2006.

4. Портер М. Конкурентное преимущество: Как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость. М.: Альпина Бизнес Букс, 2006.

5. Портер М. Конкуренция. М.: Вильямс, 2010.

6. Рубин Ю. Б. Основы бизнеса. М.: Маркет ДС, 2008.

7. Рубин Ю. Б. Теория и практика предпринимательской конкуренции. М.: Маркет ДС, 2010. 8. Стратегический менеджмент / под ред. А. Н. Пет рова. СПб.: Питер, 2005.

8. Стратегический менеджмент / под ред. А. Н. Петрова. СПб.: Питер, 2005.

9. Фатхутдинов Р. А. Управление конкурентоспособностью организации. М.: Маркет ДС, 2008.

10. Данные официального сайта Росстата. URL: http://www.gks.ru.


Review

For citations:


Glazov R., Orehov S. TYPICAL COMPETITIVE STRATEGIES BY M. PORTER: APPLICATION IN MODERN BUSINESS PRACTICES. Journal of Modern Competition. 2012;(2):13-19. EDN: OWVGKB

Views: 2


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)