Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

MARKETING OF THE STATE SERVICES

EDN: OFXMXH

Abstract

Formation and development of state service sphere in terms of market reforms are considered in the article. The actual situation in this field demands acceptance of the certain complex of measures of state regulation. This article gives special value to the marketing approach in granting of the state services as a way of achievement of one of the main purposes of administrative reform - it is improvement of quality and availability of the state services.

About the Author

S. Belozerova
(FAS Russia), Moscow


References

1. Распоряжение Правительства РФ от 25.10.2005 № 1789-р «О Концепции административной реформы в Российской Федерации в 2006-2010 годах».

2. John В. McKitteric. «What is Marketing Management Concept?» in Freak Bass (ed.), The Froniters of Marketing Thought and Action. Chicago: American Marketing Association, 1957. Р. 71-82.

3. Цветкова В. В. Государственное управление в Украине. Львов, 2002. - 352 с. 4. Указ Президента РФ от 09.03.2004 № 314 «О системе и структуре федеральных органов исполнительной власти». 5. Публичные услуги и функции государственного управления / под ред. А. Е. Шаститко; авт. коллектив: Н. С. Батаева, П. В. Крючкова, М. С. Потапенко, В. Л. Тамбовцев, А. Е. Шаститко. Бюро экономического анализа. М.: ТЕИС, 2002. - 160 с. 6. Постановление Правительства РФ от 03.10.2009 № 796 «О некоторых мерах по повышению качества предоставления государственных (муниципальных) услуг на базе Многофункциональных центров предоставления государственных (муниципальных) услуг».

4. Андреев С. Н. Маркетинг в некоммерческой сфере: теоретический аспект // Маркетинг в России и за рубежом. 2000. № 4. М.: Финпресс, 2000.

5. Панкрухин А. П. Маркетинг: учебник. 6-е изд. М.: Омега-Л, 2009. - 656 с.

6. Указ Президента РФ от 09.03.2004 № 314 «О системе и структуре федеральных органов исполнительной власти».

7. Публичные услуги и функции государственного управления / под ред. А. Е. Шаститко; авт. коллектив: Н. С. Батаева, П. В. Крючкова, М. С. Потапенко, В. Л. Тамбовцев, А. Е. Шаститко. Бюро экономического анализа. М.: ТЕИС, 2002. - 160 с.

8. Постановление Правительства РФ от 03.10.2009 № 796 «О некоторых мерах по повышению качества предоставления государственных (муниципальных) услуг на базе Многофункциональных центров предоставления государственных (муниципальных) услуг».


Review

For citations:


Belozerova S. MARKETING OF THE STATE SERVICES. Journal of Modern Competition. 2011;(4):74-80. EDN: OFXMXH

Views: 4


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)