Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

METHODOLOGY OF ASSESSING THE DYNAMIC STATUS OF COMPETITION

EDN: JUTEMP

Abstract

A competition stage determining methodology available now does not meet many of the modern accuracy-related requirements set by the competition theorists and practitioners. First of all, the characteristics of the competition stage changes are not covered by it. Here the analysts and practitioners have to rely upon their intuitive understanding that can give them only a vague and fragmented picture of the competition stage. The article authors study a case of the Russian Far East Primopsky Region liquor market. They have developed a methodology that can be used to better examine the competition stages and its characteristics.

About the Authors

L. Zhigun
Pacific State of Economics


N. Tretyak
Ussuriysk branch of Pacific State University of Economics


References

1. Азоев Г. Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика. М.: Центр экономики и маркетинга, 1996.

2. Березин И. Состояние конкуренции. Интернет-ресурс: <http://www.4p.ru/main/theory/2638/>, 2008.

3. Дьяконов В., Круглов В. MATLAB. Анализ, идентификация и моделирование систем. Специальный справочник. СПб.: Питер, 2002.

4. Жигун Л. А. Конкуренция: проблемы теории и практики регулирования.Владивосток: Изд-во ДВГЭУ, 2001.

5. Закон от 21.07.2005 № 102-ФЗ «О внесении изменений в Федеральный закон «О государственном регулировании производства и оборота этилового спирта, алкогольной и спиртосодержащей продукции» и о признании утратившими силу отдельных положений Федерального закона «О внесении изменений в Федеральный закон «О государственном регулировании производства и оборота этилового спирта, алкогольной и спиртосодержащей продукции».

6. Математические основы теории автоматического управления. Лекция 21. Составитель к. т. н., доц. Лебедев С. К. Иваново: Ивановский гос. энерг. унив-т, 2006.

7. Об утверждении порядка проведения анализа и оценки состояния конкурентной среды на товарном рынке. Приказ ФАС РФ от 25.04.2006 № 108 (Зарегистрировано в Минюсте РФ 27072006 № 8121).

8. Платонова Е. Д. Об общенаучных подходах к исследованию конкуренции и конкурентных отношений // Современная конкуренция, 2007. № 4.

9. Портер М. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов/; Пер. с англ. 2-е изд. М.: Альлпина Бизнес Букс, 2006.

10. Светуньков С. Г., Литвинов А. А. Конкуренция и предпринимательские решения. Ульяновск: Изд-во «Корпорация технологий продвижения», 2000.

11. Сергеев В. В. Основы теории цепей. Конспект лекций. Ч. 2. СПб.: Санкт-Петербургский Гос. унив-т Телекоммуникаций им. проф. М. А. Бонч-Бруевича, 2006.


Review

For citations:


Zhigun L., Tretyak N. METHODOLOGY OF ASSESSING THE DYNAMIC STATUS OF COMPETITION. Journal of Modern Competition. 2008;(4):18-29. EDN: JUTEMP

Views: 4


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)