Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

COMPETENCE-BASED APPROACH AS A BASIS FOR CURRICULUM BUILDING

EDN: IMPLTT

Abstract

The Federal EDUCATION project that is placed high on the national priorities list stresses the idea of the competence-based approach use when the curriculum is formed. The approach was introduced in Russia after the country had become part of the Bologna process and had developed the new programs of study using the competence-based approach in order to meet the requirements of the business community and the local community organizations. If such programs are developed, the currently operating and the newly built business entities and production companies that offer their services to the public will be more competitive. The article author shares her experience gained during the curriculum building process at one of the leading Russian higher education institutions. She puts the questions that the members of the academic and business communities need to discuss.

About the Author

N. Baranova
Moscow University of Industry and Finance


References

1. Бурякова Е.С. Модель профессиональных компетенций сотрудников на службе конкурентоспособности организации // Коммерческий директор. 2006, №3.

2. Болонский процесс: поиск общности европейских систем высшего образования/Под науч. ред. д. п. н. В.И. Бойденко. М. Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2006. 211 с.

3. Ильина О.Г. «Формирование профессиональных компетенций в сфере конкурентного поведениям / Современная конкуренция. 2007г. №6

4. Колчигина М. "Вытягивает" профессиональный стандарт //http://www.ippnou.ru <file:////http://www.ippnou.ru>

5. Методические рекомендации по разработке проектов федеральных государственных образовательных стандартов высшего профессионального образования. М. Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, Президиум Координационного совета УМО и НМС высшей школы, 2007. 30 с.

6. Ожегов С.И. Словарь русского языка: 700000 слов / под ред. Н.Ю. Шведовой. М. Рус. яз. 1990. 921 с.

7. Федерация Рестораторов и Отельеров (ФРиО). Профессиональные стандарты по профессиям ресторанной индустрии. М. Ресторанные ведомости, 2004, 128 с.


Review

For citations:


Baranova N. COMPETENCE-BASED APPROACH AS A BASIS FOR CURRICULUM BUILDING. Journal of Modern Competition. 2008;(3):108-113. EDN: IMPLTT

Views: 1


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)