Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

COMPLEX APPLIANCES SELLER'S COMPETITIVENESS LEVEL ASSESSMENT

EDN: IJTFBH

Abstract

Despite tine fact tiiat tine term complex appliance has been used for a long period of time, the problems associated with the maintenance and information support of such goods have become topical recently. The services related to goods selling and use become the main factor determining the sellers' competitiveness level, and this determination becomes clear when you assess a various complex appliances seller's practices. There is an old notion that declares that the sales sector is a sector which is the industry subordinate that plays a second fiddle to it. The notion is becoming the thing of the past.

About the Author

V. Timiryanova
Plekhanov Russian University of Economics


References

1. Портер М. Конкуренция.: Пер. с англ. М.: Изд. дом «Вильямс», 2003.

2. McCarthy E. Jerome. Basic Marketing: A Managerial Approach. Homewood, IL: Irwin, 1960.

3. Лифиц И.М. Теория и практика оценки конкурентоспособности товаров и услуг. М.: Юрайт-М 2001.

4. Минько Э.В., Кричевский М.Л. Качество и конкурентоспособность. СПб.: Питер, 2004.

5. Фатхутдинов Р. А. Стратегический менеджмент: учеб. 4-е изд., перераб и доп. IV1.: Дело, 2001.

6. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика: учеб. 3-е изд., перераб. и доп. М: Финпресс, 2003.

7. Цены и ценообразование/Под ред. В.Е. Есипова. СПб: Питер, 2001. 464 с. (Серия «Учебники для вузов»).

8. Правила продажи отдельных видов товаров (утверждены Постановлением Правительства РФ от 19 января 1998г №55 (в ред. Постановлений Правительства РФ от 20.10.1998 №1222, 02.10.1999 №1104, 06.02.2002 №81, 12.07.2003 №421)).

9. Прищепенко В.В. Семантика, дефиниции и соотношение понятий «продукт», «товар», «услуга»//Маркетинг в России и за рубежом. 2001. №2:<http://www>. dis.ru/marl<et/arhiv/2001/2/12.html

10. Котлер Ф. Маркетинг и менеджмент СПб., 1998. С. 876.

11. Кулибанова В.В. Организационно-экономический механизм сервисного сопровождения сложной техники на основе маркетинговой концепции: Дис.... экон. наук. Спб., 2006.

12. Маслова Т.Д. Маркетинг: Учебник для студентов вузов/Маслова Т.Д., Божук С.Г; Рец.: Е.В. Песоцкая, Д.В. Соловьева; УМО вузов России по образованию в области менеджмента. 2-е изд., доп. СПб.: Питер, 2005.

13. Курс МВА по стратегическому менеджменту/Под ред. Л. Фаэй, Р. Ранделл/Пер. с англ. М.: Альпина Паблишер, 2002.


Review

For citations:


Timiryanova V. COMPLEX APPLIANCES SELLER'S COMPETITIVENESS LEVEL ASSESSMENT. Journal of Modern Competition. 2008;(2):66-77. EDN: IJTFBH

Views: 1


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)