Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

Advertising Agency: the Specific Featuresof Working in a Competitive Digital Environment

https://doi.org/10.37791/2687-0657-2021-15-4-29-39

EDN: NGDEOA

Abstract

The article is devoted to changes in the advertising market in the field of relationships between its main subjects. The author systematizes the problems that have intensified in connection with sanctions, restrictions and the global crisis caused by the global course of the pandemic 2020-2021. The research focuses on the advertising agency, its new role and functionality. Particular attention is paid to the agency’s work in the most dynamic segment of the advertising market - digital, and new tools, formats and technologies used in agency work. The study reveals a set of problems that arise in the digital environment and are associated, on the one hand, with man-made causes and features of information technologies 3.0, which are not so easy to adapt to solve marketing problems, and on the other hand, with the problems of communication management and updated agency functionality. Such a characteristic feature as transparency, which initially, at the dawn of the digital communication era, was a serious competitive advantage compared to classic advertising media, has now almost disappeared. This limits the possibilities for cooperation between advertisers, advertising distributors, and advertising producers. The movement towards transparency should be supported both at the macro-level of the industry and at the micro-scale of the individual agency, in order to help the agency business maintain its key role in the advertiser’s business and not push it to directly cooperate with advertising carriers, which will lead to a loss of content quality and media placement. In digital communications, the differentiation between the tasks of consistently strengthening the brand value and the tactics of quick advertising for immediate purchase is very serious, since these tasks are solved by completely different - not overlapping-tools. The authors consider integrated marketing in the digital environment as the implementation of the agency’s functions of planning, selecting promotion channels in accordance with the tasks set, budgeting, monitoring efficiency and building work with the subjects of the communication market.

About the Authors

Galina G. Deryabina
Synergy University; Peoples’ Friendship University of Russia; ROMART Contact LLC


Nina V. Trubnikova
Peoples’ Friendship University of Russia


References

1. Баленко Е. Рекламный рынок 2020: тотальная экономия, технологический прорыв и искренность новых медиа [Электронный ресурс] // Sostav. URL: https://www.sostav.ru/publication/reklamnyj-rynok-2020-46501.html (дата обращения: 04.04.2021).

2. Василькова П. Adidas изменит отношения с агентствами и сосредоточится на маркетинговой стратегии [Электронный ресурс] // AdIndex. URL: https://adindex.ru/news/marketing/2019/05/24/272346.phtml (дата обращения: 04.04.2021).

3. Веселов С.В. Влияние пандемии на рекламную индустрию: первые результаты [Электронный ресурс] // Реклама. Теория и практика. 2020. № 4. С. 250-262. URL: https://grebennikon.ru/article-wo05.html (дата обращения: 04.04.2021).

4. Диджитализация - процесс цифровой трансформации общества [Электронный ресурс] // MENTAMORE. URL: https://mentamore.com/socium/didzhitalizaciya.html/(дата обращения: 25.02.2020).

5. Индустриальные стандарты [Электронный ресурс] // АКАР. URL: https://www.akarussia.ru/knowledge/industrial_standarts (дата обращения: 04.04.2021).

6. Киселев Н. Г. Семь принципов эффективного селлера // Российский рекламный ежегодник 2019. 2020. С. 167-179.

7. Назаров М. М., Юркин Д. Н. Телерекламный рынок: глобальная повестка 2019 года // Российский рекламный ежегодник 2019. 2020. С. 102-115.

8. Объедков Е. ASOMobile: в 2020 году Россия вошла в пятерку стран по скачиваниям в App Store и Google Play [Электронный ресурс] // App2Top.ru. URL: https://app2top.ru/analytics/asomobile-v-2020-godu-rossiya- voshla-v-pyaterku-stran-po-skachivaniyam-v-app-store-i-google-play-182335.html (дата обращения: 04.04.2021).

9. Перспективы интерактивной рекламы в России: взгляд рекламодателей [Электронный ресурс] // Digital Advertisers Barometer 2020. URL: https://iabrus.ru/uploads/files/5/IAB_Barometer_2020.pdf (дата обращения: 04.04.2021).

10. Рейтинг медиаагенств и холдингов 2020 [Электронный ресурс] // АКАР. URL: https://www.akarussia.ru/press_ centre/news/id9241 (дата обращения: 04.04.2021).

11. Рекламные бюджеты в 2020 [Электронный ресурс] // AdIndex. URL: https://adindex.ru/ratings/ marketing/2021/165489/(дата обращения: 04.04.2021)

12. Рубин Ю. Б. О конструктивной теории конкуренции в предпринимательстве // Современная конкуренция. 2017. Т. 11. № 5 (65). С. 114-129.

13. Рубин Ю. Б. Что такое конкуренция? (введение в теорию конкурентного поведения) // Современная конкуренция. 2014. № 1 (43). С. 101-126.

14. Симонова Е. В. Стимулирование развития конкурентных преимуществ инновационного бизнеса посредством бенчмаркинга // Современная конкуренция. 2020. Т. 14. № 4 (80). С. 54-67. DOI: 10.37791/1993- 7598-2020-14-4-54-67.

15. Столярова А. В. Потребительский и рекламный рынки: для выхода из стагнации необходим новый импульс // Российский рекламный ежегодник 2019. 2020. С. 116-135.

16. Чернухина Г. Н., Ермоловская О. Ю. Развитие человеческого капитала как фактор повышения конкурентоспособности предпринимательских структур в России // Современная конкуренция. 2020. Т. 14. № 1 (77). С. 48-57. DOI: 10.37791/1993-7598-2020-14-1-48-57.

17. Belichenko A.S. Features of functioning of the Internet economy and digital agencies in the Russian Federation. Современная конкуренция. 2020. Т. 14. № 4 (80). С. 95-112. DOI: 10.37791/1993-7598-2020-14-4-95-112.

18. Deryabina G., Trubnikova N. Springer. - In book: Digital Economy: Complexity and Variety vs. Rationality // Proceedings of the 9th National Scientific and Practical Conference. 2020. Vol. 87. P. 866-875.


Review

For citations:


Deryabina G., Trubnikova N. Advertising Agency: the Specific Featuresof Working in a Competitive Digital Environment. Journal of Modern Competition. 2021;15(4):29-39. https://doi.org/10.37791/2687-0657-2021-15-4-29-39. EDN: NGDEOA

Views: 1


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)