Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

STRATEGY AND TACTICS OF COMPETITIVE BEHAVIOR

EDN: HZMRDP

Abstract

Before the businesses choose to use a set of executive measures, a number of prompt steps or make a set of certain arrangements, the businesses' competitive behavior model is shaped at the strategic level where a strategy/set of strategies are formed that become a basis of the business strategic behavior. As M. Porter notes, the leadership and success are based upon the businessability to consistently, on a day-to-day basis, implement a chosen strategy. Competent behavior of the competitive market players is always based on the professional businesses' strict dividing the behavior levels and avoiding the overlaps when participating in the competition.

About the Author

Yu. Rubin



References

1. Портер М. Конкурентное преимущество. Как достичь высокого результата и обес печить его устойчивость. М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. С. 175.

2. Дэй Дж. Стратегический маркетинг. Пер. с англ. М.: Эксмо, 2003. С. 56.

3. Портер М. Конкурентная стратегия. Методика анализа отраслей и конкурентов. М.: Альпина Бизнес Букс, 2005 (Porter M. Competetive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: The Free Press, 1980).

4. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия. СПб.: Питер, 1999.

5. Азоев Г. Л., Челенков А. П. Конкурентные преи мущества фирмы. М.: ОАО «Типография «НОВОСТИ», 2000.

6. Томпсон А. А., Стрикленд А. Дж. Стратегический менеджмент: концепции и ситуа ции для анализа. 12-е изд. М.: ИД «Вильямс», 2002. С. 165.

7. Рубин Ю. Б. Теория и практика предпринимательской кон куренции. 4-е изд. М.: Маркет ДС, 2004. С. 638.

8. Головин И. В. Разработка конкурентных стратегий. М.: Маркет ДС, 2004. С. 15.

9. Ярославский В. Военные методы в бизнесе. Тактика. СПб.: Изд-во «Крылов», 2003

10. Рубин Ю. Б. Теория и практика предпринимательской конкуренции. 4-е изд. М.: Маркет ДС, 2004

11. Система бизнеса. Вып. 1 // Ученые записки Московской финансово-промышленной академии. М.: Маркет ДС, 2005

12. Гордон Я. Целевая конкуренция. М.: Вершина, 2006.

13. Гордон Я. Целевая конкуренция. М.: Вершина, 2006. С. 328.


Review

For citations:


Rubin Yu. STRATEGY AND TACTICS OF COMPETITIVE BEHAVIOR. Journal of Modern Competition. 2007;(3):81-96. EDN: HZMRDP

Views: 4


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)