Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

Sponsorship as an opportunity to compete in sports

https://doi.org/10.24411/1993-7598-2019-10403

EDN: LMOWRK

Abstract

The sports industry is part of the entertainment industry and today competes not only for the fan or viewer, but also for the attention of sponsors. The article analyzes the sports sponsorship market, the opportunities of world and Russian sports for successful business promotion through their products, and considers various levels - from the world to the Russian, from professional to amateur. The paper proposed options for improving the system of work with sponsors, segmentation of proposals by levels and categories, recommendations on quantitative indicators. The industry of sports in Russia, there is the possibility of reforming the cooperation with sponsors from the legislative working methods to market business options in sports.

About the Author

V. Gorelikov
«Synergy» University


References

1. Гореликов В. Спонсорство Олимпиады: дорого, долго, эффективно // СБК Спорт Бизнес Консалтинг. 2018. № 1 (33).

2. Гореликов В. Спонсорство. Перепродажа внимания // СБК Спорт Бизнес. Консалтинг 2016. № 5 (27).

3. Гореликов В., Хромов В. Крупный счет. Детальный разбор спонсорской программы ФИФА // СБК Спорт Бизнес Консалтинг. 2018. № 2 (34).

4. Гореликов В. А. Спортивное спонсорство // СМ: все о спортивном менеджменте и маркетинге. Вып. 2 / под ред. В.А. Леднева. М.: Университет "Синергия", 2018.

5. Леднев В.А. Индустрия спорта: разберемся в понятиях и терминах // СМ: все о спортивном менеджменте и маркетинге. Вып. 1. М.: Университет "Синергия", 2016.

6. Леднев В.А. Новые форматы крупных соревнований: изменения ради популяризации спорта или дополнительной прибыли? // Вестник РМОУ. 2017. № 2 (23).

7. Леднев В. А. Индустрия спорта: обучение предпринимательству и менеджменту // Современная конкуренция. 2017. № 4 (64).

8. Леднев В.А., Братков К. И. Предпринимательство в индустрии спорта: возможности, ожидания и результаты // Современная конкуренция. 2019. № 1 (73)

9. Малыгин А. В. Спортивное спонсорство: сущность понятия и место в системе маркетинговых коммуникаций. // Вестник РМОУ. 2017. № 3 (24).

10. Малыгин А. В. Спортивный маркетинг. М.: Планета, 2018.

11. Рубин Ю. Б. Дискуссионные вопросы современной теории конкуренции // Современная конкуренция. 2010. № 3.

12. Рубин Ю. Б. Управление собственным бизнесом. М.: Университет "Синергия", 2016.

13. www.pcw.com/us/en/industry/entertainment-media/publications/assets/pwc-sports-outlook-2016.pdf.

14. ESP. Propertics. 2018. www.sponsorship.com.

15. www.sponsorship.com/iegst/2017/01/04/Sponsorship-Spending-Forecast-Continued-Growth-Ar.aspx.


Review

For citations:


Gorelikov V. Sponsorship as an opportunity to compete in sports. Journal of Modern Competition. 2019;13(4):46-57. https://doi.org/10.24411/1993-7598-2019-10403. EDN: LMOWRK

Views: 3


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)