Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

Counterparty risks of sports industry international business structures and national economic systems

https://doi.org/10.24411/1993-7598-2019-10310

EDN: HXCFST

Abstract

The article deals with the business risks arising in economic relations of stakeholders in sports industry. The author makes a conclusion that the industry is characterized by risks arising both within economic entities and in their relationships in the external environment. Especially if these relations arise in the international arena. The example of the global company Formula One shows that the management of such companies uses a cognitive approach to risk management. So, possible reasons for political risks can be negative for this business political actions. Moreover, international activity leads both sides to a balance of national and business interests. Economic risks are the risk of non-return on investment in the project. On the example of the race track "Sochi Autodrom" the article analyzes positive and negative cash flows of the project and concludes that the project is a classic macroeconomic case with a long-term return on investment.

About the Author

A. Ilin
Moscow State Technical University


References

1. Алтухов С. В., Воробьев А. И. Три Е спортивного менеджмента. Как не заблудиться в лабиринтах профессии. М.: РЭУ, 2016. С. 32.

2. Виханский О. С. Магия сценарного подхода и стратегичность поведения / м-лы конф. по истории управленческой мысли. М.: МГУ, 2016. С. 96-97.

3. Гуреева Е. А. Социально-экономический эvfde2ффект и наследие мегаспортивных мероприятий // Вестник Российского экономического университета им. Г. В. Плеханова. 2014. № 1-1. С. 136-144.

4. Диденко Н. И. Основы внешнеэкономической деятельности в Российской Федерации. СПб: Питер, 2004. С. 265-267.

5. Затраты на строительство трассы Ф-1 в Сочи полностью окупятся за 5-7 лет. URL: http://rsport.ru/auto/20160501/918270408.html.

6. Ильин А. Б. Формирование компетенций в отрасли российского автоспорта как фактор развития социального предпринимательства // Современная конкуренция. 2017. Т. 11. № 4. С. 28-44.

7. Кубань просит правительство РФ забрать у нее трассу Ф-1 и вернуть затраты. URL: http://www.championat.com/ auto/news-2278922-kuban-prosit-pravitelstvo-rf-zabrat-u-nejo-trassu-f-1-i-vernut-zatraty.html.

8. Леднев В. А. Индустрия спорта: разберемся в понятиях и терминах // СМ: Все о спортивном менеджменте и маркетинге. 2016. Вып. 1. С. 5-15.

9. Леднев В. А. Конкуренция в спорте: новые тренды и закономерности развития // Современная конкуренция. 2012. № 6. С. 83-87.

10. Об инвестиционной деятельности в Российской Федерации, осуществляемой в форме капитальных вложений: Федеральный закон от 25.02.1999 № 39-ФЗ (ред. от 28.12.2013).

11. Райзберг Б. А. Основы экономики. М.: ИНФРА-М, 2003. - С. 31.

12. Черенков В. И. Международный маркетинг. СПб: СПбИВСЭП, 2003. - С. 523.

13. Cantillon R. Essai sur la nature du commerce en general. Ed. by H. Higgs. London, 1959. URL: http://oll.libertyfund. org/titles/285.

14. Knight F.H. Risk, uncertainty and profit. Boston: Houghton Mifflin, 1921. - 450 p. URL: http://www.econlib.org/library/ Knight/knRUP.html.

15. Terpstra V., Sarathy R. International Marketing, 1997, pp. 155-157.


Review

For citations:


Ilin A. Counterparty risks of sports industry international business structures and national economic systems. Journal of Modern Competition. 2019;13(3):114-124. https://doi.org/10.24411/1993-7598-2019-10310. EDN: HXCFST

Views: 3


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)