Specific pricing policy of sport organizations
https://doi.org/10.24411/1993-7598-2019-10309
EDN: NAMADA
Abstract
The article discusses one of the marketing tools - price and its specificity in the sports industry. Here, in addition to the money price, you should also consider the temporary price, i.e. one that is measured by the time that customers of sports events and services pay for their use. Of importance is the temporary price in the mass and amateur sports, where in the economic exchange there are no traditional monetary forms of relations.
Keywords
References
1. Aaron C. T. Smith Introduction to Sport Marketing. Elsevier Ltd., 2008.
2. Jobber D. Principles and Practice of Marketing. McGraw-Hill Education, 2010.
3. Malygin A. Financing of the sport organizations and marketing strategy // Book of Abstracts 2nd International Congress of World Associaciton for Sport Management, Kaunas, Lithuania, 2017.
4. McDonald M., Wilson H. Marketing Plans: How to prepare them, how to use them (7th edition). John Wiley
5. Mullin B., Hardy S., Sutton W. Sport Marketing (Third edition). Human Kinetics, 2007.
6. Pitts B., Stotlar D. Fundamentals of Sport Marketing (Third edition). Fitness Information Technology, 2007.
7. Schwarz E., Hunter J. Advanced Theory and Practice in Sport Marketing. London: Routledge, 2017.
8. Shank M. Sport marketing: a strategic perspective. Pearson Prentice Hall, 2009.
9. Westwood J. The Marketing Plan. Kogan Page Publishers, 2002.
10. Армстронг Г., Вонг В., Котлер Ф., Сондерс Д. Основы маркетинга (5-е европейское изд.). М.: ИД Вильямс, 2013.
11. Багиев Г., Тарасевич В. Маркетинг: учебник для вузов. СПб.: Питер, 2010.
12. Божук С., Ковалик Л., Маслова Т., Розова Н., Тэор Т. Маркетинг: Учебник для вузов (4 изд. Стандарт третьего поколения). СПб.: «Питер», 2011.
13. Бутова Т.Г., Казаков А.А., Жираткова А. Н. Управление маркетингом. М.: Проспект, 2016.
14. Коваленко А.И., Полевой А.А. Конкурентные стратегии розничных сетей продуктов питания: классификация и эмпирический анализ // Современная конкуренция. 2012. № 5(35). С. 60-68.
15. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива / пер. с франц. СПб: Наука, 1996.
16. Леднев В. Индустрия спорта: разберемся в понятиях и терминах // СМ: Все о спортивном менеджменте и маркетинге. Вып. 1. М.: Синергия, 2016.
17. Малыгин А. Спортивный маркетинг. М.: Планета, 2018.
18. Маслова Т., Божук С., Ковалик Л. Маркетинг: учебник для вузов. СПб.: «Питер», 2013.
19. Мастерман Г. Стратегический менеджмент спортивных мероприятий. М.: Национальное образование, 2015.
20. Маркетинг спорта / под. ред. Д. Бича и С. Чедвика. М.: «Альпина Паблишер», 2018.
21. Новаторов В. Е. Культура маркетинга. М. - Берлин: Директ-Медиа, 2016.
22. Панкрухин А. Маркетинг. 4-е изд. М.: Омега-Л., 2006.
23. Рубин Ю. Б. Стратегии конкурентных действий // Современная конкуренция. 2014. №4 (46). С. 101-143.
24. Степанова О. Н. Маркетинг в физкультурно-оздоровительной деятельности. М.: Советский спорт, 2008.
25. Фуко М. Возвращение морали // Интеллектуалы и власть: Избранные политические статьи, выступления и интервью. Ч. 3. М.: Праксис, 2006.
Review
For citations:
Malygin A. Specific pricing policy of sport organizations. Journal of Modern Competition. 2019;13(3):104-113. https://doi.org/10.24411/1993-7598-2019-10309. EDN: NAMADA