Entrepreneurship in the sports industry: opportunities, expectations and results
EDN: ZDTJCM
Abstract
The article analyzes the modern development of the sports industry and shows what opportunities exist for entrepreneurship in sports. The examples of commercialization of various sports organizations (federations, leagues, clubs), which, in fact, today have become commercial enterprises with their specific production, special products and specific consumers of their products and services. It is shown that the sports event is the main product of the sports industry, which allows sports organizations, organizers of sports competitions and professional athletes to earn. Competitive relations in the world sport are analyzed, where countries, organizations of sports events, professional leagues and clubs compete today. It is noted that quite often the competition is unfair; it is shown how it affects the development of the global sports industry.
References
1. Леднев В. А. Индустрия спорта: разберемся в понятиях и терминах // СМ: все о спортивном менеджменте и маркетинге. Вып. 1. - М.: Университет «Синергия», 2016.
2. Леднев В. А. Новые форматы крупных соревнований: изменения ради популяризации спорта или дополнительной прибыли. // Вестник Российского Международного Олимпийского Университета. 2017. № 2 (23).
3. Леднев В. А. Индустрия спорта: почему важно учить предпринимательству и менеджменту // Современная конкуренция. 2017. № 4 (64).
4. Леднев В. А. Каким путем пойдет индустрия спорта: прогнозы и возможности // Вестник Российского Международного Олимпийского Университета. 2018. № 1 (26).
5. Леднев В. А. Реальная сказка, или Сделано в России // Вестник Российского Международного Олимпийского Университета. 2018. № 2-3.
6. Рубин Ю. Б. Дискуссионные вопросы современной теории конкуренции // Современная конкуренция. 2010. № 3.
7. Рубин Ю. Б. Управление собственным бизнесом. М.: Университет «Синергия», 2016.
8. Рубин Ю. Б., Леднев В. А., Можжухин Д. П. Матрица компетенций как инструмент обучения предпринимательству в бакалавриате // Высшее образование в России. 2017. № 6.
9. Рубин Ю. Б., Можжухин Д. П. Реализация компетентностно-ориентированного подхода в процессе формирования образовательных программ по предпринимательству // Педагогика. 2017. № 6.
10. Рубин Ю. Б. Конкуренция: влияние личностного начала лидеров компаний // Современная конкуренция. 2017. № 3.
Review
For citations:
Lednev V., Bratkov K. Entrepreneurship in the sports industry: opportunities, expectations and results. Journal of Modern Competition. 2019;13(1):120-130. EDN: ZDTJCM