Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

VALUE BASED BRAND MANAGEMENT

EDN: HZMQYZ

Abstract

When the competition is fierce, even the market leaders have to address the rather complex issue of maintaining the leading position. The traditional means (such as the market share increase and the price decrease to enter into the price-based competition) often prove to be inefficient. Today the consumer loyalty is becoming an increasingly important factor contributing to the company success. This is the reason why the competitors have become much more interested in considering such issues as brand management, its value assessment and the brand use as an instrument in the competition.

About the Author

V. Cherepanov



References

1. Аакер Д. Создание сильных брендов. - М.: Издательский Дом Гребенникова, 2003. - 440 с.

2. Виноградова Е. В. Оценка товарного знака: иллюзия или реальность- // Вопросы оценки. 2002. № 3. С. 20-24.

3. Закон РФ от 23.09.1992 № 3520-I «О товарных знаках, знаках обслуживания и наименованиях мест происхождения товаров».

4. Зотов В. В. Ценность бренда. - М.: ООО «Маркет ДС Корпорейшн», 2005. - 167 с.

5. Келлер К. Л. Стратегический бренд-менеджмент: создание, оценка и управление марочным капиталом, 2-е издание.: Пер. с англ. - М.: Издательский дом «Вильямс», 2005. - 704 с.

6. Леонтьев Ю. Б. Практика оценки товарных знаков. // Вопросы оценки. 2003. № 2. С. 9-15.

7. Скоробогатых И. И., Чиняева Д. А. Сравнительный анализ существующих методик оценки стоимости торговой марки // Маркетинг в России и за рубежом. 2003. № 4, 5, 6. www.mavriz.ru

8. Старов С. А., Вилков В. С. Классификация основных подходов при оценке стоимости торговых марок в российских компаниях. // Вестник СПбГУ. 2002. № 2 (16). vestnikmanagement.pu.ru

9. Третьяк О. А. Бренд-капитал: содержание, денежная оценка и управление. // Бренд-менеджмент. 2001. № 2. grebennikon.ru

10. Царев В. В., Контрапович А. А. Оценка стоимости бизнеса. Теория и методология: учебное пособие для студентов вузов. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2007. - 575 с.

11. Черемных О. Стоимостной подход к управлению брендами (торговыми марками) компании. lionsconsult.narod.ru.

12. Чернозуб О. Шансы есть. www.v-ratio.ru

13. Шульц Д. О брендах и брендинге. www.v-ratio.ru


Review

For citations:


Cherepanov V. VALUE BASED BRAND MANAGEMENT. Journal of Modern Competition. 2007;(2):117-121. EDN: HZMQYZ

Views: 1


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)