Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

THE IMPACT THE COMPANY VALUE MANAGEMENT HAS UPON THE COMPANY COMPETITIVENESS LEVEL

EDN: HZMQXV

Abstract

During the last decade such factors as the company capitalization and the company market value growth have been making an increasingly high contribution to the company competitive position change. Not very long ago it was necessary to make quality product in large quantities, have access to the financial resources and be able to use the resources of the administrative authorities in order to be a leader. Now the answer to the question «what are your capitalization figures-» is one of the leading factors influencing the outcome of the negotiations on partnership, strategic alliance formation, or investment attraction chances. If you do not start managing your company value now, tomorrow might turn out to be late as there will be no business to manage. The special importance factor is the quality of the company management. It is the quality that is the prerequisite for the business success in today's competitive environment.

About the Author

I. Kosorukova
Компания «Роскон»


References

1. Дамодаран А. Инвестиционная оценка. Инструменты и техника оценки любых активов/Пер. с англ. -М.: Альпина Бизнес Брукс, 2004.

2. Каплан Роберт С., Нортон Дейвид П. Сбалансированная система показателей. От стратегии к действию/Пер. с англ. -М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2005.

3. Козырь Ю. В. Стоимость компании: оценка и управленческие решения. М.: Альфа-Пресс, 2004.

4. Козырь Ю. В. Особенности оценки бизнеса и реализации концепции VВМ -М.: КвинтоКонсалтинг, 2006.

5. Коупленд Т., Коллер Т., Муррин Д. Стоимость компании: оценка и управление -М.: Олимп-бизнес, 1999.

6. Материалы семинара «Управление процессом структурного оздоровления предприятий (реструктурирования)» (Де лойт энд Туш и Институт Экономического Развития Всемирного Банка). 1996 г.

7. Организация оценки и налогообложения собственности/Под ред. Д. К. Эккерта. М.: РОО, 1995.

8. Оценка бизнеса: Учебник/Под ред. А. Г. Грязновой, М. А. Федотовой. -М.: Финансы и статистика. 2004.

9. Скотт Марк К. Факторы стоимости. -М.: Олимп-бизнес, 2000.

10. Томпсон-мл. Артур А., Стрикленд III. А. Дж. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа. 12-е изд./Пер. с англ. -М.: Издательский дом «Вильямс», 2006.


Review

For citations:


Kosorukova I. THE IMPACT THE COMPANY VALUE MANAGEMENT HAS UPON THE COMPANY COMPETITIVENESS LEVEL. Journal of Modern Competition. 2007;(2):81-92. EDN: HZMQXV

Views: 1


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)