Educational firm as a form of organization of educational-and-production activity for students of the professional-and-educational organization for the purpose forming of business competences
EDN: XRQRSP
Abstract
The article analyzes the specifics of the organization of educational-and-production activity of students in the form of educational firm. The advantages of educational firm from the point of view of possibility for students to acquire practical skills of business activity are considered. The concept of the Regional Innovation Platform «Educational firm as a form of organization of educational-and-production activity of students of the professional-and-educational organization** on the basis of the Magnitogorsk's College of technology name after V. P. Omelchenko is revealed. The article concludes that the educational firm as a form of educational and production activity of students provides an increase on the level of entrepreneurial literacy in society, serves the development of entrepreneurship in general and the youth entrepreneurship in particular, which, in turn, contributes to the development of the economy and social sphere in the state. For an innovation-oriented economy, the set of conditions created through the innovation platform contributes to the creation of new enterprises by individuals in the field of small and medium-sized businesses aimed at the effective implementation of innovations. Individual is motivated to achieve professional and creative self-realization. This has a positive impact on the business climate and, consequently, on the rate of economic growth of the state.
About the Author
E. PushkarevaReferences
1. Блинов В. И. Актуальные вопросы развития среднего профессионального образования: практическое пособие / Под общ. ред. А. Н. Лейбовича. М.: Федеральный институт развития образования, 2016. 256 с.
2. Бонарева Н. Д. Организационно-педагогические условия развития учебной имитационной фирмы в колледже: дисс.... канд. пед. наук: 13.00.08. Барнаул, 2008. 258 с.
3. Бутко Н. Ю. Педагогическая практика студентов колледжа по технологии «Учебная фирма» как фактор из профессионально-личного становления: Автореферат дисс.... канд. пед. наук: 13.00.08. 2007. 26 с.
4. Бутко Н. Ю. Учебная фирма как инновационная форма организации практики студентов педагогического колледжа // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена, 2008. № 69. С. 354-358.
5. Викулина В. В., Вотчель Л. М. Предпосылки предпринимательской активности индивида и условия их реализации // Вектор науки Тольяттинского государственного университета. Серия: Экономика и управление. 2017. С. 12 -16.
6. Мезенина Н. С. Инновация как результат и процесс // Молодой ученый. 2012. № 6. С. 189-191.
7. Сергеева М. Г. Педагогическая технология «Учебная фирма» и ее роль в профессиональном становлении учащихся // Образовательные технологии. 2013. № 2.
Review
For citations:
Pushkareva E. Educational firm as a form of organization of educational-and-production activity for students of the professional-and-educational organization for the purpose forming of business competences. Journal of Modern Competition. 2018;12(1):44-50. EDN: XRQRSP