Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

The loyalty of the teachers in the system of competitive advantages and disadvantages of the modern university

EDN: YIZUDJ

Abstract

This article examines the influence of loyalty scientific and pedagogical workers (further - NDP) market position of practice-based University functioning in the conditions of rigid competitive environment. Formulated the concept of employee loyalty to the employer, adapted to the conditions of functioning of higher education. A review of recent approaches to the classification of types and levels of loyalty, existing in domestic and foreign scientific literature. Formulated the standard list of attributes of loyalty, characteristic of the activities of higher school teachers, differentiated them into two groups - essential and desirable from the perspective of the employer. The mechanism of the influence of the loyalty of the NDP on the market position of the University. Defined and reasonably competitive advantages afforded him due to the dominance in the state loyal teachers. Formulated the concept of disloyal teachers, identified five types of disloyal employees («pragmatists» simulators», «fighters for justice», «saboteurs - the Avengers» and «the conspirators»), identified the characteristics of their work behavior in higher education. Analyzed industry specific threats to the competitive position of the University coming from disloyal teachers and define their competitive disadvantages.

About the Authors

A. Alaverdov
University «Synergy»


N. Gromova
University «Synergy»


References

1. Алавердов А. Р. Еще раз к вопросу о трудовой ментальности россиян // Развитие человеческих ресурсов и профессиональные компетенции: сб. науч. тр. под ред. А. Р. Алавердова. Вып. 1. М.: Московская финансово-промышленная академия; Маркет ДС, 2006. С. 29-55. - 287 с.

2. Брокгауз on-line. Генеративная энциклопедия. URL: http://www.agama.ru/bol/

3. Громова Н. В. Развитие персонала - приоритетное направление повышения конкурентоспособности российских вузов // Современная конкуренция. 2014. № 2. С. 95-103.

4. Даль В. И. Толковый словарь живого великорусского языка. В 4 т. М.: АСТ, 2015. Републикация на основе второго издания 1880-1882 гг. URL: http://vidahl.agava.ru

5. Доминяк В. И. Организационная лояльность: модель реализации ожиданий работника от своей организации: автореф. дисс…. канд. психол. наук (19.00.05). Спб., Санкт-Петербургский ун-т, 2006. С. 6. - 18 с.

6. Кравченко А. Г., Прокопенко А. И. Особенности форм коррупции в учреждении высшего профессионального образования // Философия права. 2016. № 1 (74). С. 34-38.

7. Мейер Дж., Ален Н., Смит С. Приверженность организации и занятия: расширение и испытания трехкомпонентной концепции // Журнал прикладной психологии. 1993. Вып. 78. С. 538-551.

8. Ожегов С. И., Шведова Н. Ю. Толковый словарь русского языка. М.: Азбуковник, 1999. - 944 с. URL: http://www.km.ru/base/ojegov/main.asp

9. Рубин Ю. Б. Дискуссионные вопросы современной теории конкуренции // Современная конкуренция. 2010. № 3. С. 38-67.

10. Харский К. В. Благонадежность и лояльность персонала. СПб.: Питер, 2003. - 496 с.


Review

For citations:


Alaverdov A., Gromova N. The loyalty of the teachers in the system of competitive advantages and disadvantages of the modern university. Journal of Modern Competition. 2016;10(6):77-88. EDN: YIZUDJ

Views: 4


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)