Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

Essence of competition activities in fitness in Russia today

EDN: XAERSR

Abstract

The main objective of research was analysis of fitness market in Russian for definition dominant trends in industry in the country; to forecast of market future; to indentify the main problems of fitness; to field of competition activity of the organizations and in results of this analysis to make recommendations for service providers in the market. Fore that objectives were analyzed: history of development of fitness in Russia and abroad; position of the industry in different countries and Russia in our time; the main problems affecting suppliers and consumers in the provision of services in the country, identified by dint of own observations while working in the industry and by evaluating different sources of information, such as articles in newspapers and magazines, interview various experts, research affecting the industry in science magazines and journals; scientific works of different authors, affecting both the fitness industry, and marketing services in general. The thus-obtained information allowed to predict the near future fitness in the country and to identify the steps, the adoption of which is necessary for the further development of the industry. As a result of research concluded that in general the country is taken insufficient action on the part of market participants, which would withdraw the industry out of stagnation, note today. As a result have been proposed actions, the use of which by the supplier will contribute to further development of the sector and the involvement of a larger number of consumers.

About the Author

A. Kukushkin
University «Synergy»


References

1. Березин А. А., Коваленко А. И. Бенчмаркинг в системе конкурентных действий предпринимательских структур // Современная конкуренция. 2014. Том. 8. № 5 (47). С. 117-129.

2. Коваленко А. И. Проблематика исследований многосторонних платформ // Современная конкуренция. 2016. Т. 10. № 3 (57). С. 64-90.

3. Курашвили В. А. Нерешенные проблемы менеджмента в развитии фитнес-индустрии // Современная конкуренция. 2008. Т. 2. № 2 (8). С. 36-41.

4. Новаторов Э. В. Международные модели маркетинга услуг // Маркетинг в России и за рубежом. 2000. № 3 (17) С. 91-98.

5. Смирнова И. И., Михалев В. В., Пищулин М. В. HYPERLINK «http://bmsi.ru/source/35c0c697-1ba5-4df5-adb8-9edc37e54201» h Бизнес-планирование и мониторинг деятельности физкультурно-оздоровительных комплексов. М., 2010. С. 19, 23.

6. Степанова К. В. Кабинетные исследования отечественного рынка фитнес-услуг // В сб. «Актуальные проблемы науки, экономики и образования XXI века». 2012. С. 340-346.

7. Портер М. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов / пер. с англ. M. Портер. М.: Альпина Бизнес Букс, 2006. С. 454.

8. Российская бизнес газета. 2013. № 992. Интервью c экспертами Тумановой Ириной, Иванчик Екатериной.

9. Рубин Ю. Б. Разработка конкурентных стратегий // Современная конкуренция. 2014. Том 8. № 6 (48). С. 102-123.

10. Рубин Ю. Б. Теория и практика предпринимательской конкуренции: учебник // Московский международный институт эконометрики, информатики, финансов и права. М.: Маркет ДС Корпорейшн, 2003. С. 18.

11. Шаталова Т. Н., Давлетбаева Л. Ф. Комплекс маркетинга: сравнительная характеристика концепций «4P» и «4C // Вестник ОГУ. 2007. № 9. С. 106.


Review

For citations:


Kukushkin A. Essence of competition activities in fitness in Russia today. Journal of Modern Competition. 2016;10(4):96-112. EDN: XAERSR

Views: 1


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)