Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

Methodology for developing competitive strategy for telecommunication company

EDN: SIMXBR

Abstract

In the article describes the author’s method of developing competitive strategy for telecommunications company, allows to formulate the main competitive advantages, to develop a strategy for further development of the telecommunications company. This method is based on the author’s research identify structure of internal competitiveness factors (11 groups 21 factor) of telecommunication companies, in accordance with recent economic theory of competition. Evaluation of the factors identified by the expert evaluation method and formalization by scale E. Harrington. Highlight primary and secondary groups of factors affecting the competitiveness of the company, identify basic components of the competitive advantage mechanism in the telecommunications market, and influence of it on competitiveness, proposed algorithmic scheme for the development and successful implementation of competitive strategy.

About the Author

A. Samodurov
Moscow state university of economics, statistics and informatics


References

1. Коломиец Т. В., Самодуров А. М. Особенности конкуренции в телекоммуникационной отрасли //Вестник Международного института менеджмента ЛИНК - Жуковский: МИМ ЛИНК, 2014. -98 с

2. Котлер Ф. Основы маркетинга. М.: И. Д. Вильямс,2011. - 496с

3. Коваленко А. И., Полевой А. А. Конкурентные стратегии розничных сетей продуктов питания: классификация и эмпирический анализ // Современная конкуренция. 2012. № 5 (35). С. 60-68

4. Глазов Р. В., Орехов С. А. Применение типовых конкурентных стратегий в современной предпринимательской практике // Современная конкуренция. 2012. № 2 (32). С. 13-19

5. Рубин Ю. Б. Дискуссионные вопросы современной теории конкуренции // Современная конкуренция. 2010. № 3 (21). С. 38-67

6. Министерство связи и массовых коммуникаций. Статистика отрасли // www.minsvyaz.ru/ru/ directions/stat/stat

7. Федеральная служба по надзору в области связи, информационных технологий и массовых коммуникаций // rkn.gov.ru/communication/ register

8. Федеральная служба статистики // www.gks.ru/wps/wcm/connect/rosstat/rosstatsite/main

9. Федеральная налоговая служба // www.nalog.ru/rn77/related_activities/registries


Review

For citations:


Samodurov A. Methodology for developing competitive strategy for telecommunication company. Journal of Modern Competition. 2014;(3):105-112. EDN: SIMXBR

Views: 5


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)