Social and psychological assessment of competitive position of the employee
EDN: SCQUZD
Abstract
In article possibilities of application of a system rating method for an assessment of competitiveness of staff of the organization are described. The system of methods joins an assessment of personal potential, social and psychological characteristics, level of professional and administrative competence of employees. Result of this method is the rating of a business assessment of specialists of the organization, visually representing relative potential of employees and being scientifically reasonable indicator for further personnel changes.
About the Authors
N. SerebrovskajaV. Katunova
References
1. Коваленко А. И. Теоретические и методологические аспекты использования концепции «конкурентоспособности» в научных исследованиях//Современная конкуренция. 2013. № 6 (42). С. 65-79
2. Куршиева Н. М., Шамарова Г. М. Проблемы конкурентоспособности государственных и муниципальных служащих//Современная конкуренция. 2012. № 3 (33). С. 45-57
3. Мазин А. Л. Конкурентоспособность участников трудовых отношений//Современная конкуренция. 2013. № 5 (41). С. 117-128
4. Парахин К. А., Парахина В. Н. Анализ понятия«конкурентоспособность»//Сборник научных трудов СевКавГТУ. Серия «Экономика». 2007.№ 5. С. 65-70
5. Серебровская Н. Е. Интегративный подход в подготовке специалистов по управлению//Вестник государственного университета управления. Теоретический и научно-методический журнал.2011. № 6. С. 88-91
6. Тарелкина Т. В. Социально-психологическое исследование своими силами//Кадровые решения. 2005. № 3. http://axima-consult.ru/stati-socpsihisl2.html
7. Терехова Т. Ю. Оценочный метод формирования конкурентоспособности работника на внутреннем рынке труда//Фǝн-наука. 2012. № 5.С. 49-51
Review
For citations:
Serebrovskaja N., Katunova V. Social and psychological assessment of competitive position of the employee. Journal of Modern Competition. 2014;(2):113-120. EDN: SCQUZD