Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

FEATURES OF THE COMPETITION BY SALES CHANNELSIN THE INSURANCE MARKET OF THE RUSSIAN FEDERATION

EDN: RXSZNN

Abstract

The article is devoted to manifestations of competition in the insurance market of the Russian Federation in relation to the different sales channel of insurance services. The features of competition in the sale of insurance services through brokers and insurance agencies, via car dealers, through credit institutions. Identified and justified channel features an interchannel competition in the insurance market. Describes external and internal factors of competitiveness of insurance services in sales through various intermediaries. Research results of evaluation of the competitiveness of insurance services in the showrooms.

About the Authors

A. Tsyganov
Financial University under the Government of the Russian Federation


D. Bryzgalov
Center of Additional Professional Education «Institute of Management and Entrepreneurship in the Social Sphere»


References

1. Брызгалов Д. В., Цыганов А. А. Особенности понятия конкуренции при различных подходах к определению страхования и страхового рынка//Современная конкуренция. 2013. № 1 (37). С. 118-128

2. Гришин П. В., Грызенкова Ю. В., Цыганов А. А.Страхование/Под ред. А. А. Цыганова. М., Изд-во РАГС, 2010

3. Грызенкова Ю. В., Островский А. О. Директ-маркетинг как канал продвижения услуг//Страховое дело. № 10, 2006

4. Грызенкова Ю. В., Шарифьянова З. Ф. Проблемы формирования конкурентных стратегий развития страховых организаций//Управление в страховой компании. № 3, 2007

5. Куропаткина О. С. Особенности определения конкуренции и конкурентоспособности страховых организаций//Современная конкуренция.2012. № 3 (33). С. 71-79

6. Коваленко А. И. Теоретические и методологические аспекты использования концепции «конкурентоспособности» в научных исследованиях//Современная конкуренция. 2013. № 6 (42). С. 65-79.

7. Маркетинговое исследование «КАСКО через автодилеров в 2012 году: автосалонные рекомендации страховщиков и банков, условия и тарифы КАСКО на новые автомобили, прогноз развития»/Проект «Страховой маркетинг», 2012

8. Насырова Г. А. Эффективная конкуренция на страховом рынке//Современная конкуренция. 2013. № 5 (41). С. 65-71

9. Федорова О. Б., Чижевская Е. Л. Оценка конкурентоспособности системы урегулирования убытков страховой компании на региональном рынке//Современная конкуренция. 2012. № 5 (35). С. 103-112

10. Фрумина C. В. Конкурентная финансовая среда как условие устойчивого развития страхового рынка//Современная конкуренция. 2012. № 5 (35). С. 126-131

11. Цыганов А. А. Директ-мейл страховых услуг//Организация продаж страховых продуктов. № 2,2005

12. Цыганов А. А., Быстров А. В. Основы организации страхования в Интернете. М., Изд-во «Анкил», 2005.


Review

For citations:


Tsyganov A., Bryzgalov D. FEATURES OF THE COMPETITION BY SALES CHANNELSIN THE INSURANCE MARKET OF THE RUSSIAN FEDERATION. Journal of Modern Competition. 2014;(1):3-14. EDN: RXSZNN

Views: 1


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)