PARTNERS LOYALTY IS DISTRIBUTION CHAIN AS A FACTOR OF COMPETITIVNESS
EDN: RVTROV
Abstract
The article presents the analysis results of the level of partners' loyalty in the software product' distribution chain on the example of a leading company-manufacturer website content management systems. For the report the technique of «mystery shopper» was used, combining the methods of observation and interviewing. The authors developed recommendations for the use of instruments of marketing management to increase the loyalty of partners, directly affecting the sales of the product and competitiveness of producer. Marketing research, represented in this paper, was done on the basis of «Mystery shopping» method, including survey and observation methods. Received results will help the providers of CMS obtain and hold their competitive position at the Russian growing IT market.
About the Authors
V. NikishkinM. Tverdokhlebova
References
1. Дик В. В. Конкурентные преимущества программного продукта и их связь с конкурентоспособностью его потребителя и производителя//Современная конкуренция. 2012. № 6 (36). С. 103-117
2. Никишкин В. В., Твердохлебова М. Д. Устранение ошибок юзабилити как фактор повышения конверсии посетителей сайта в маркетинге b-2-b//Маркетинг и маркетинговые исследования. Июнь, 2012. Спецвыпуск. С. 78-86
3. Сидорчук Р. Р. Корпоративный web-сайт // Маркетинг №3, 2001.
4. Стрельников М. Ю. Закономерность, формирование и удержание системными интеграторами конкурентных преимуществ//Современная конкуренция. 2013. № 3 (39). С. 113-119
5. Твердохлебова М. Д. Формирование комплекса маркетинга цифровых продуктов: автореф. дисс. на соиск. уч. ст. канд. экон. наук. М.: РЭА имени Плеханова, 2009. -22 с
6. Шевченко Д. А., Газиева К. Г. Продакт-менеджмент: управление продуктом на конкурентном рынке//Управление продажами. 2011. № 6. С. 322-330
Review
For citations:
Nikishkin V., Tverdokhlebova M. PARTNERS LOYALTY IS DISTRIBUTION CHAIN AS A FACTOR OF COMPETITIVNESS. Journal of Modern Competition. 2013;(5):110-116. EDN: RVTROV