Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

THE ROLE OF DUNNING’S ECLECTIC THEORY IN CHOOSING FOREIGN MARKET ENTRY MODE

EDN: RVTRMD

Abstract

The article is dedicated to the analysis of foreign market entry modes. The main goal of the research is to develop a theoretical and methodological approaches that help companies to make effective strategic decisions for internationalization of their business. The research is based on the analysis of the Dunning FDI Theory that is expanded to other possible types of foreign market entry modes.

About the Author

O. Klochko
NRU HSE, Moscow,


References

1. Dunning J. H. Multinationals, Technology and Competitiveness, Union Human. 1988

2. Филиппова И. А. Мировая экономика и международный бизнес: учеб. пособие. Ульяновск: УлГТУ, 2008

3. Гриффин Р., Пастей М. Международный бизнес. 4-е изд. - СПб.: Питер, 2006

4. Кондратьев В., Афанасьев С. Автопром разобранный // Прямые инвестиции. 2012. № 11 (127)

5. Лукашенко Е. А. Конкурентоспособность российских предприятий в условиях их интернационализации: современное состояние, проблемы и перспективы // Современная конкуренция. 2009. № 4 (16). С. 85-98

6. Griffin R. W., Pustay M. W. International Business. - Person. New Jersey. 2012

7. Пахомов А. А. Экспорт прямых инвестиций из России: очерки теории и практики. - М.: Изд-во Института Гайдара, 2012

8. Клочко О. А. Международные стратегические альянсы - путь к развитию отрасли // Проблемы современной экономики. 2012. № 4

9. Широкова Г. В., Цуканова Т. В. Выход на международный рынок российских фирм малого и среднего бизнеса: интегративный подход к анализу // Современная конкуренция. 2013


Review

For citations:


Klochko O. THE ROLE OF DUNNING’S ECLECTIC THEORY IN CHOOSING FOREIGN MARKET ENTRY MODE. Journal of Modern Competition. 2013;(5):036-043. EDN: RVTRMD

Views: 2


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)