DEVELOPMENT OF A METHOD FOR IDENTIFICATION AND ANALYSIS OF CORE COMPETENCIES IN SCIENTIFIC PRODUCTION ENTERPRISE
EDN: QCRQLZ
Abstract
In this article we propose a method of identifying core competencies by analyzing the factors of competitive advantage for scientific production enterprise. The specific character of innovation is defined. The stages of analysis and the formation of core competencies as a basis for an effective marketing strategy are considered.
References
1. Белякова Г. Я., Сумина Е. В. Ключевые компетенции как основа устойчивого конкурентного преимущества предприятия. URL: http://zhurnal. ape.relarn.ru/articles/2005/104.pdf (Дата обращения: 24.12.12).
2. Варламова З. Н. К вопросу идентификации ключевых компетенций фирмы//Вестник ОГУ. 2005. № 10. С. 13-16.
3. Ильина О. Г. Формирование профессиональных компетенций в сфере конкурентного поведения//Современная конкуренция. 2007. № 6 (6).
4. Лукашенко М. А. Профессиональные компетенции руководителя как фактор конкурентоспособности компании//Современная конкуренция. 2009. № 6 (18).
5. Райс Эл., Траут Дж. Маркетинговые войны. СПб.: Питер, 2000. -256 с.
6. Федосова Т. Ф. Учет нематериальных активов. URL: http://www.aup.ru/books/m176/3_1.htm (Дата обращения: 24.11.12).
7. Хамел Г., Прахалад К. К. Конкурируя за будущее. Создание рынков завтрашнего дня/пер. с англ. М.: Олимп-Бизнес, 2002. -288 с.
Review
For citations:
Shtyrkin V. DEVELOPMENT OF A METHOD FOR IDENTIFICATION AND ANALYSIS OF CORE COMPETENCIES IN SCIENTIFIC PRODUCTION ENTERPRISE. Journal of Modern Competition. 2013;(2):97-103. EDN: QCRQLZ