COMPETITIVE STRATEGIES OF FOOD RETAIL NETWORKS: CLASSIFICATION AND EMPIRICAL ANALYSIS
EDN: PUUYPP
Abstract
The paper analyzes the strategies of entrepreneurial behavior, exhibited by networks of food retail. Strategies considered by the authors as a set of long-term decisions that determine the basic parameters of business: store format, pricing, competition area, the integration of action, etc. This approach allows the authors o classify the strategies, by the criteria of separate areas of strategic decision-making.
References
1. Желобанова Е.,Фомичева М.Не делайте из еды культа // Журнал РБК. 2011. Декабрь.
2. КоваленкоА. И.Конкурентная природа интегра-ционных стратегий бизнеса // Ученые записки: сб. науч. трудов. Вып. 6. М.: Московский финан-сово-промышленный университет «Синергия»; ООО «Синергия ЭКСПО», 2011.
3. Кузнецова Н.,Миронова В.,Ростова Е.Крупно-ритейловый обзор. 2007. 25 декабря. URL: http:// www.liveretail.ru/articles.php?id=89.
4. Официальный сайт ФАС России http://fas.gov. ru/community-councils/community-protocols_107. html.
5. Портер М.Конкурентная стратегия. Методика анализа отраслей конкурентов / пер. с англ. 4-е изд. М.: Альпина Паблишер, 2011. - 453 с.
6. Портер М.Конкурентное преимущество. Как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость. М.: Альпина Бизнес Букс, 2005.
7. Рубин Ю. Б.Конкуренция: упорядоченное взаи-модействие в профессиональном бизнесе. М.: Маркет ДС, 2008.
8. Хохлов О.Перетягивание дисконта // Коммер-сант Деньги. 01.08-07.08.2011. №30 (837).
Review
For citations:
Kovalenko A., Polevoy A. COMPETITIVE STRATEGIES OF FOOD RETAIL NETWORKS: CLASSIFICATION AND EMPIRICAL ANALYSIS. Journal of Modern Competition. 2012;(5):60-68. EDN: PUUYPP