METHODOLOGY OF FORMING OF SEA TRANSPORT JUNCTION AS AN INSTITUTION OF NET PARTNERSHIPS (IN THE CONTEXT OF RELATIONSHIP MARKETING )
EDN: OYELAV
Abstract
In the article the prerequisites, conditions and peculiarities of forming of sea transport junctions companies partnerships under specific character of their activity are investigated. As a result of investigations, author comes to the conclusion that the modern conditions of economy development require changing of approach to the creating of business partnerships under the relationship marketing. Since longtime partner connections give to the companies the additional opportunities of taking the competitive advantages owing to the effect from marketing inter-companies interaction, author offers to create STJ as an institution of net partnership. It is determined the necessity of working out of methodological principals of its forming.
References
1. Гордон Я. Х. Маркетинг партнерских отношений / Пер. с англ. Под ред. О. А. Третьяк. СПб.: Питер, 2001. - 384 с.
2. Кущ С. П., Афанасьев А. А. Маркетинговые аспекты развития межфирменных сетей: российский опыт // Российский журнал менеджмента. 2004. № 1. С. 33-52.
3. Кущ С. П. Маркетинг взаимоотношений на промышленных рынках: монография. Санкт-Петербургский государственный университет, факультет менеджмета. СПб., 2006. - 272 с.
4. Литвинцева Г. Словарь терминов по институциональной экономике. Электронный ресурс. URL: http://vocable.ru/dictionary/96/ page/8.
5. Норт Д. Институты, институциональные изменения и функционирование экономики. М.: Фонд экономической книги «Начала», 1997. С. 107.
6. Олейник А. Н. Институциональная экономика: учеб. пособие. М.: Инфра-М, 2004. С. 27.
7. Третьяк О. А. Эволюция маркетинга: этапы, приоритеты, концептуальная база, доминирующая логика // Российский журнал менеджмента. 2006. № 2. Т. 4. С. 129-144.
8. Третьяк О. А., Румянцева М. Н. Сетевые формы межфирменной кооперации: подходы к объяснению феномена // Российский журнал менеджмента. 2003. № 2. С 25-50.
9. Ботнарюк М. В. К вопросу повышения конкурентоспособности морского транспортного узла в современных условиях // Современная конкуренция. 2011. № 3.
Review
For citations:
Botnaryuk M. METHODOLOGY OF FORMING OF SEA TRANSPORT JUNCTION AS AN INSTITUTION OF NET PARTNERSHIPS (IN THE CONTEXT OF RELATIONSHIP MARKETING ). Journal of Modern Competition. 2012;(3):98-110. EDN: OYELAV