SPECIFIC FEATURES OF COM PETITIVE STRATEGIES DEVELOPMENT FOR SOCIAL WORK PROVIDERS AT THE SOCIAL SERVICE MARKET
EDN: OPRMQZ
Abstract
The article explores the problems of competitive strategy development for social services at the social service market. The author outlines the strategic guidelines of social work providers acting at the social service market and reveals the specific features of the latter. The main emphasis is laid on the peculiarities of the competitive strategy formation in respect to the social work providers acting under the conditions of the state regulation of the social sphere development.
References
1. Голикова Т. А. Направления национальных проектов «Здоровье» и «Демографическая политика» будут продолжены [Текст. Электронный ресурс]. -Режим доступа: http://old.er.ru/text. shtml?3/9577.
2. Голодец Б. М. Современная концепция социального маркетинга//Маркетинг в России и за рубежом. 2001. № 6.
3. Зайнашева З., Салихова С. Ключевые принципы стратегического управления предоставления муниципальных услуг//Муниципальная власть. 2006. № 6.
4. Зайцев Д. В. Организация, управление и администрирование в социальной работе: Учебное пособие. -2‑е изд. перераб. и доп. М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и К°», Ростов н/Д: Наука-Спектр, 2011.
5. Лебедев О. Т. Экономика отраслевых рынков: учеб. пособие. СПб.: изд-во Политехнического университета, 2009.
6. Рубин Ю. Б. Стратегии и тактики конкурентно-го поведения//Современная конкуренция. № 3. 2007
7. Социальное положение и уровень жизни населения России. 2010: Стат. сб. М.: Росстат, 2010.
8. Судас Л. Г., Юрасова М. В. Маркетинговые исследования в социальной сфере: Учебник. М.: ИНФРА-М, 2004.
Review
For citations:
Zapletina N. SPECIFIC FEATURES OF COM PETITIVE STRATEGIES DEVELOPMENT FOR SOCIAL WORK PROVIDERS AT THE SOCIAL SERVICE MARKET. Journal of Modern Competition. 2012;(1):83-94. EDN: OPRMQZ