THE METHODICAL APPROACH TO A SUBSTANTIATION RETAIL PRICES FOR OIL PRODUCTS
EDN: OPRMQF
Abstract
In the article results over of research of practice of establishment of the suggested retail prices are brought on motor-car petrols. The lacks of direction of improvement of method of pricing come to light. It is suggested to take into account the features of industry and region, level of welfare of users and their sensitiveness to the price changes and competitiveness of organization at the market. Results over of approbation of recommendations are brought.
About the Authors
O. LenkovaG. Chistyakova
References
1. Абрютина М. С. Ценообразование в рыночной экономике: Учебник. М.: Издательство «Дело и Сервис», 2002. -256 с.
2. Голошапов И. А. Организация ценообразования на предприятии: Учебно-практическое пособие. М.: ИНФРА-М, 2001. -360 с.
3. Данченко Л. А. Конкурентоспособные цены: вопросы анализа.//Маркетинг и маркетинговые исследования. 2003. № 4 (46). С. 28 -34.
4. Пленкина В. В., Андронова И. В., Дебердиева Е. М. и др. Организация и управление коммерческой деятельностью промышленного предприятия: Учебное пособие. Тюмень: ТюмГНГУ, 2003. -200 с.
5. Пленкина В. В., Ленкова О. В., Чистякова Г. А. Стратегический менеджмент (в схемах и таблицах): учебное пособие с грифом «Допущено УМО по образованию в области менеджмента в качестве учебного пособия по направлению Менеджмент». Тюмень: ТюмГНГУ, 2010. -192 с.
6. Ценовая политика предприятия/В. М. Тарасе-вич. Спб.: Питер, 2003. -288 с.
Review
For citations:
Lenkova O., Chistyakova G. THE METHODICAL APPROACH TO A SUBSTANTIATION RETAIL PRICES FOR OIL PRODUCTS. Journal of Modern Competition. 2012;(1):50-63. EDN: OPRMQF