Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

Patrimonial entrepreneurial networks and competitive struggle

EDN: OPRMOH

Abstract

The article examines peculiarities of formation of patrimonial entrepreneurial networks in the modern Russian conditions and their impact on competition. Authors explained measures to establish a competitive environment in conditions of existence of patrimonial entrepreneurial networks.

About the Authors

M. Svetunkov
Ulyanovsk State University


S. Svetunkov
Saint Petersburg State University of Economics and Finance


References

1. Асаул А. Н., Скуматов Е. Г., Локтеева Г. Е. Методологические аспекты формирования и развития предпринимательских сетей / Под ред. д. э. н., проф. А. Н. Асаула. СПб.: «Гуманисти- ка», 2004. - 256 с.

2. Институциональная экономика: Учебник / Под общ. ред. А. Олейника. М.: ИНФРА-М, 2005. - 704 с.

3. Ойкен В. Основные принципы экономической политики. М.: Прогресс, 1995. - 496 с.

4. Панеях Э. Правила игры для российского предпринимателя / Предисл. Е. Я сина М.: КоЛибри, 2008. - 240 с.

5. Портес А. Неформальная экономика и ее пара- доксы // В кн. Западная экономическая социология: Хрестоматия современной классики / Сост. и науч. ред. В. В. Радаев; Пер. М. С. Добряковой и др. М.: Российская политическая энциклопедия (РОССПЭН), 2004. - 680 с. С. 303 - 339.

6. Светуньков М. Г., Волков А. В. Проблема измерения уровня конкуренции в целях разработки предпринимательских решений (с учетом многоуровневой модели рынка) // Вестник ОГУ. 2010. № 8 (114). С. 107 - 113.

7. Светуньков С. Г., Киндеева В. Н., Салихова Я. Ю. Сегментный подход и переориентация теории конкуренции / Под ред. проф. С. Г. Светунько- ва. СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2006. - 147 с.

8. Уци Б. Источники и последствия укорененности для экономической эффективности организаций: влияние сетей // В кн.: Анализ рынков в современной экономической социологии [Текст]: пер. с англ. / Гос. ун-т - Высшая школа экономики; отв. ред. В. В. Радаев, М. С. Добрякова; сост., науч. ред. и авт. предисл. В. В. Рада- ев. 2-е изд. М.: Изд. Дом ГУ ВШЭ, 2008. - 423 с. С. 208 - 250.

9. Granovetter M. Business Groups / The Handbook of Economic Sociology. N. Y., 1994. P. 461 - 466.

10. Elfring, T. and Hulsink W. Networks in entrepreneurship: The case of high-technology firms // Small Business Economics. 2001. Vol. 21 (4), P. 409 - 422.

11. Sztompka P. Trust: a sociological theory. Cambridge: Cambridge university press, 1999. - 214 p.


Review

For citations:


Svetunkov M., Svetunkov S. Patrimonial entrepreneurial networks and competitive struggle. Journal of Modern Competition. 2012;(1):3-11. EDN: OPRMOH

Views: 2


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)