Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

THE INTEGRATION MODEL OF MOBILE TECHNOLGIES INTO MARKETING ACTIVITIES AS A WAY OF INCREASING THE COMPETITIVENESS FOR ENTERPRISE

EDN: OFXMYV

Abstract

Now the mobile technologies deeper and deeper do penetrate in marketing and advertising. However, most enterprises face difficulties due to the failure of integration of mobile technologies into marketing activities as well as marketing strategies and lack of common standards in evaluation of the effectiveness of the integration. In the article it is proposed the integration model of mobile technologies in marketing activities for the enterprise for assisting of achievement the most effective result for forming marketing strategies and increasing the competitiveness of the enterprises on the whole.

About the Author

O. Mikhaylova



References

1. Барыгина О. Н. Маркетинговый подход к оценке конкурентоспособности услуг // Вестник ТГУС. Сер. «Экономика»: межвуз. сб. науч. тр. Тольяттинский гос. ун-т сервиса. Вып. 3. Тольятти: изд-во ТГУС, 2008.

2. Гречков В. Ю. Еще раз про маркетинг-микс, или Не оставить ли наконец в покое концепцию 4Р? // Маркетинг в России и за рубежом. 2004. № 3. С. 121-130.

3. Ежов А. Использование инструментов мобильного маркетинга в российском бренд-менеджменте // Бренд-менеджмент. 2008. № 2. С. 112-121.

4. Исковских Л. Как интерактивная реклама и SMS-акции продавать помогают // Рекламодатель: теория и практика. 2006. № 8. С. 27-31.

5. Котлер Ф., Триас де Без Ф. Новые маркетинговые технологии. Методики создания гениальных идей / пер. с англ.; под ред. Т. Р. Тэор. СПб.: Нева, 2004. - 192 с.

6. Рубин Ю. Б. Конкуренция: упорядоченное взаимодействие в профессиональном бизнесе. М.: Маркет ДС, 2008.

7. Поддерегин А., Карпов Е. Мобильный маркетинг в России: версия 2.0 // ИнформКурьер-Связь. 2007. № 8.

8. Полякова А. Мобильные медиа. Игнорировать нельзя - использовать // Маркетинг-менеджмент. 2008. № 7, 8.

9. Солоцкая М. О. Использование услуг мобильного маркетинга: концептуальная модель // Проблемы теории и практики управления. 2008. № 1. С. 73-79. 10. Федеральный закон от 13 марта 2006 г. № 38-ФЗ «О рекламе». URL: http://www.rg.ru/2006/03/15/reklamadok.html.

10. Федеральный закон от 13 марта 2006 г. № 38-ФЗ «О рекламе». URL: http://www.rg.ru/2006/03/15/reklamadok.html.


Review

For citations:


Mikhaylova O. THE INTEGRATION MODEL OF MOBILE TECHNOLGIES INTO MARKETING ACTIVITIES AS A WAY OF INCREASING THE COMPETITIVENESS FOR ENTERPRISE. Journal of Modern Competition. 2011;(4):106-115. EDN: OFXMYV

Views: 1


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)