Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

Competitiveness management in municipalities: theory and practice

EDN: OFXMXR

Abstract

The task of raising the competitiveness of a municipal entity is realized through viewing the activity of the local self-governing organs in realizing the social and business initiatives as the necessary condition of attracting the investments and labour resources, providing the social and economical development of the territory, including also increase of life standards. The novelty of the authors' approach is seen in constructing the special management model, methodologically based upon the possibilitary management paradigm and the general theory of competitive management.

About the Authors

G. Donchevskii
Southern Federal University


N. Ustina
Samara`s Academy of State and Municipal Managment


A. Karlina
Samara`s Academy of State and Municipal Managment


References

1. Авдеева Т. Т. Экономическое развитие местного сообщества: методология и типология. Краснодар: Экоинвест, 2001. -279 с.

2. Дончевский Г. Н. Общая теория конкурент-менеджмента//[Электронный ресурс] Энциклопедия маркетинга. URL: http://www.marketing.cfin.ru/lib-around/science/competing_management.htm.

3. Антипина Е. А. Капитализация территории: разграничение полномочий//PR в изменяющемся мире: Коммуникационные технологии в деятельности органов власти: сб. статей/под ред. М. В. Гундарина, А. Г. Сидоровой. Барнаул: изд-во Алт. ун-та, 2010. Вып. 8. С. 11-14.

4. Дончевский Г. Н. Глобализация в контексте ресурсного и поссибилитарного подходов к управлению (к программе построения теории поссибилитики) // Развитие России в условиях глобализации мировой экономики: Материалы Международной научно-практической конференции (Ростов-на-Дону, 2-24 мая 2008 г.) в 3 т. Т. 3 / под ред. А. Ю. Архипова, Ю. М. Осипова, В. А. Алешина, В. Н. Овчинникова. Ростов-н/Д: изд-во ЮФУ, 2008. С. 13-24.

5. Переслегин С. Капитализация будущего//Российское экспертное обозрение. 2005. № 2(14). С. 38-41.

6. Хейзинга Й. Homo Ludens: Статьи по истории культуры. М.: Айрис пресс, 2003. -486 с.

7. Kotler Ph., Hainer D. H., Rein I. Marketing places: attracting investment, industry, and tourism to cities, states, and nations. New York: The Free Press, 1993. -391 р.

8. Инновационные технологии в деятельности органов местного самоуправления/под. ред. Г. Н. Дончевского. Ростов-н/Д: изд-во Юж. Фед. ун-та, 2008. -184 с.

9. Особенности воспроизводства регионального капитала: сущность, подходы и оценка, методы управления/Институт экономики КарНЦ РАН/под общ. ред. Ю. В. Савельева. Петрозаводск: изд-во Карельского научного центра РАН, 2008. -136 с.


Review

For citations:


Donchevskii G., Ustina N., Karlina A. Competitiveness management in municipalities: theory and practice. Journal of Modern Competition. 2011;(4):81-89. EDN: OFXMXR

Views: 2


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)