COPERATION AND COMPETITION AS THE DRIVING FORCE OF INTERACTION BETWEEN PARTICIPANTS IN THE MARKET OF MOTOR FREIGHT SERVICE
EDN: NTUAGB
Abstract
New Deal economic policies of the country objectively requires increased attention in the management of interactions between participants in the market of cargo road transport services. Institutional reforms in the transport industry have formed a new system of management based on the principles of using various forms of ownership and control in the market place. Under these conditions, a clear need to improve the organizational and economic mechanisms for managing interactions between participants in the market of cargo transportation by road. The author carries out theoretical generalizations necessary to highlight the processes that determine the sustainability and effectiveness of market development of road freight services.
References
1. Государство и отрасли инфраструктуры в современной рыночной экономике. - М.: ИМЭМО, 2000. - 223 с.
2. Галеева Е. И. Синергетический подход в теории управления социально-экономическими системами. - Казань: Таглимат, 2006. - 123 с.
3. Матвиенко Д. Ю. Стратегические альянсы в конкурентном взаимодействии компаний // Современная конкуренция. № 6. 2010.
4. Окрепилов В. В. Управление качеством и конкурентоспособностью. СПб.: СПбГУЭФ, 1997. - 259 с.
5. Рубин Ю. Б. Конкуренция: упорядоченное взаимодействие в профессиональном бизнесе. 2-е изд. М.: Маркет ДС, 2006. С. 226.
6. Рубин Ю. Б. Стратегии и тактики конкурентного поведения // Современная конкуренция. № 3. 2007.
7. Спиридонов И. А. Международная конкуренция и пути повышения конкурентоспособности экономики России. М.: ИНФРА-М, 1997. - 170 с.
8. Торкановский Е. П. Внутрифирменное управление слияниями и приобретениями компаний. М.: Ин-т экономики, 1999. - 124 с.
9. Шумпетер Й. Теория экономического развития. М.: Прогресс, 1982. - 455 с.
Review
For citations:
Loginova N. COPERATION AND COMPETITION AS THE DRIVING FORCE OF INTERACTION BETWEEN PARTICIPANTS IN THE MARKET OF MOTOR FREIGHT SERVICE. Journal of Modern Competition. 2011;(2):80-86. EDN: NTUAGB