Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

BEHAVIOR OF LARGE SELLERS

EDN: OXATHV

Abstract

The article continues series of studying-methodical materials for «Theory of industrial organization» course. This publication presents materials, analyzing the behavior of large sellers in the market. In particular, the exercises are considered the causes and consequences of special forms of relationship between producers and sellers in the market - vertical integration and vertical restrictive contracts and behavior of the sellers of differentiated products and price discrimination.

About the Author

G. Yusupova
High School of Economics


References

1. Кабраль Л. Б. М. Организация отраслевых рынков. Вводный курс. Пер. с английского. Минск, Новое знание, 2003.

2. Шерер Ф. М., Росс Д. Структура отраслевых рынков. Пер. с английского. М., Инфра-М, 1997.

3. Хэй Д., Моррис Д. Теория организации промышленности, в 2-х тт. С-Пб., Экономическая школа, 1999.

4. Джоскоу П. Специфичность активов и структура вертикальных отношений: эмпирические свидетельства. В.: Природа фирмы под ред. О. И. Уильямсона и С. Дж. Уинтера, М., Дело, 2001, С. 175 - 205.

5. Клейн Б. Вертикальная интеграция как право собственности на организацию: еще раз об отношениях между «Фишер боди» и «Дженерал Моторс». В: Природа фирмы. М.: Дело, 2001, С. 319 - 339.

6. Клейн Б., Кроуфорд Р. Дж., Алчиан А. А. Вертикальная интеграция, присваиваемая рента и конкурентный процесс заключения контрактов. В: Вехи экономической мысли, т. 5 «Теория отраслевых рынков», 2003, С. 318 - 366.

7. Коуз Р. Природа фирмы / В: Природа фирмы. М.: Дело, 2001, С. 33 - 50.

8. Марвел Г. П. Исключительное дилерство. В: Вехи экономической мысли, т. 5, 2003, С. 367 - 403.

9. Милгром П., Робертс Дж. Ценовые и рекламные сигналы качества продукции, Вехи экономической мысли, т. 5 «Теория отраслевых рынков», 2003.

10. Телсер Л. Г. Зачем производителям справедливая торговля? В: Вехи экономической мысли, т. 5, 2003, С. 247 - 279.

11. Харт О. Д. Неполные контракты и теория фирмы. В: Природа фирмы. М.: Дело, 2001, С. 206 - 236.

12. Шмалензи Р. Реклама и рыночная структура. В: Вехи экономической мысли, т. 5, 2003, С. 179 - 211.

13. Габжевич Ж. Я., Тиссе Ж.‑Ф. О природе конкуренции при дифференцированном продукте, Вехи экономической мысли, т. 5 «Теория отраслевых рынков», 2003.

14. Учебник Church J. R., Ware R. Industrial Organization: A Strategic Approach. Irwin/McGraw-Hill, 2000 в свободном доступе http://homepages. ucalgary.ca/~jrchurch/page4/page5/files/PostedIOSA. pdf.


Review

For citations:


Yusupova G. BEHAVIOR OF LARGE SELLERS. Journal of Modern Competition. 2010;(6):117-133. EDN: OXATHV

Views: 3


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)