Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

Communication Management as a factor in the competitiveness of the university in the educational market

EDN: OXATGR

Abstract

In this article, the author shows the importance of effective management of universities communications, as a factor of its competitiveness. The competitive advantages of high school are forming in the process of communication with all interested parties, which improves universities competitiveness in the educational market. The author deals with problems of ensuring the competitiveness of the university by management of communications with potential consumers of educational services, partners, business environment, competitors, public authorities and administration.

About the Author

E. Pervushina
MFPA


References

1. Катлип С. М., Сентер А. X., Брум Г. М. Паблик рилейшнз. Теория и практика: Пер. с англ.: Учебное пособие. - М.: Издательский дом «Вильямс». 2000.

2. Клейнер Г. Б. Микроэкономика знаний и мифы современной теории // Высшее образование в России. - 2006, № 9.

3. Лукашенко М. А. Высшее учебное заведение на рынке образовательных услуг: актуальные проблемы управления. - М.: Маркет ДС, 2003.

4. Лукашенко М. А. Маркетинг и PR в учебном заведении // Высшее образование в России. - 2002. - № 4.

5. Предпринимательские университеты в инновационной экономике / Под общ. ред. Ю. Б. Рубина. - М.: Маркет ДС, 2005.

6. Романова И. Б. Управление конкурентоспособностью высшего учебного заведения. - Ульяновск: Средневолжский научный центр. 2005.

7. Рубин Ю. Б. Теория конкуренции и задачи повышения конкурентоспособности российского образования // Высшее образование в России. 2007. № 1.

8. Рубин Ю. Б. Современное образование: качество, стандарты, инструменты. М.: Маркет ДС, 2009.

9. Самойлов В. А. Предпосылки и особенности развития инновационного управления образованием // Инновации в образовании. - 2007. - № 10.

10. Сиротин А. Вузы и бизнес: на стыке интересов // Газета «Деловая неделя « № 26 (541). - 2008.

11. Фатхутдинов Р. А. Управление конкурентоспособностью вуза // Высшее образование в России. - 2006. № 9.

12. http://www.sap.com/cis/company/uni_alliance/.


Review

For citations:


Pervushina E. Communication Management as a factor in the competitiveness of the university in the educational market. Journal of Modern Competition. 2010;(6):74-82. EDN: OXATGR

Views: 3


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)