Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

OPPORTUNITIES OF ASSESSING THE ACTUAL AND POTENTIAL COMPETITIVENESS OF THE RUSSIAN CONSULTING COMPANIES

EDN: JXZZHP

Abstract

Taking into consideration that business entities, including consulting companies, possess potential competitiveness and real competitiveness, the author analyses these concepts and suggests to make their evaluation on the basis of the published information. Nowadays the great part of the information about consulting companies can be found in the rankings of these companies. «Uni-pravex» is one of the well-known ranking agencies. It is suggested in the article to make the evaluation of the potential and real competitiveness on the basis of the data of these rankings.

About the Author

Erika Rubina
Moscow University of Industry and Finance


References

1. Рубин Ю. Б. Основы бизнеса. М.: Маркет ДС, 2008.

2. Рубин Ю. Б. Теория и практика предпринимательской конкуренции. М., Маркет ДС, 2006.

3. Авдашева С. Б., Шаститко А. Е., Кузнецов Б. В. Конкуренция и структура рынков: что мы можем узнать из эмпирических исследований о России//Российский журнал менеджмента. 2006. Т. 4. №4.

4. Рейтинг консалтинговых компаний за 2006г.// www.unipravex.ru <http://www.unipravex.ru>.

5. Фатхутдинов Р. А. Концепция новой теории управления конкурентоспособностью и конкуренцией // Современная конкуренция. 2007. №1. С. 73-86

6. Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов. М, 1972. С. 332.

7. Власова Ж. И. Оценка конкурентоспособности консалтинговых компаний на российском рынке на основе сопоставления и отбора нематериальных факторов // Вестник Санкт-Петербургского университета. 2006. Сер. 5. Вып. 4. С. 118-119.

8. Боброва И., Зимин В. Право на советы//www. finiz.ru <http://finiz.ru> www.unipravex.ru <http://www.unipravex.ru>.

9. www.finiz.ru <http://www.finiz.ru>.

10. www.unipravex.ru <http://www.unipravex.ru>.


Review

For citations:


Rubina E. OPPORTUNITIES OF ASSESSING THE ACTUAL AND POTENTIAL COMPETITIVENESS OF THE RUSSIAN CONSULTING COMPANIES. Journal of Modern Competition. 2008;(6):131-136. EDN: JXZZHP

Views: 3


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)