Preview

Journal of Modern Competition

Advanced search

OPEN MANAGEMENT PROBLEMS IN RECREATION AND FITNESS INDUSTRY

EDN: IJTFAD

Abstract

According some estimates, tine demand for tine fitness-related services lias grown substantially during the past 5 to 6 years in this country. The consumer culture has changed. A healthy life style and wellness are now trendy. However, there are 2 main factors that hamper the development of the many businessmen's interest in investing into fitness. Firstly, there is a lack of appropriate premises for lease and, according to the businessmen, the lease payments are too high. Secondly, the state bodies do not support sports and fitness industry systemically although it is clearly appropriate to make the fitness-related services accessible to the wide public.

About the Author

V. Kurashvili
Center for Innovative Sports Technology


References

1. Алеф-Е. Информационно-аналитическая биллинговая система для спортивных центров, фитнес-клубов, бассейнов. Екатеринбург, 2006.

2. Каплан Роберт С., Дейвид П. Нортон. Организация, ориентированная на стратегию. Как в новой бизнес-среде преуспевают организации, применяющие сбалансированную систему показателей / Пер. с англ. М.: Олимп-Бизнес, 2004.

3. ФридагХ. Р., Шмидт В. Сбалансированная система показателей: Руководство по внедрению. 2004.

4. ЦБТ «Бионика». Биллинговые системы для фитнес-центров. 2007.

5. Аттоп Robin Jr., Richard М. Soutiiall and David A. Blair. Sport Facility Management. Fitness Information Technology, January 2006.

6. Check Free Health & Fitness. CheckFree Club Manager Brochure, 2007.

7. Pitts Brenda G. Sport Marketing In The New Millennium: Papers from the Third Annual Conference of the Sport Marketing Association. March 2007.

8. The IHRSA 2007 Global Report: The State of the Health Club Industry - fitness business. 2007.

9. Cuneen Jacquelyn and M Joy Sidwell. Sport Management Field Experiences. Fitness Information Technology, January 2003

10. Kaplan Robert S., David P.Norton - The BSC: Translating Strategy into Action. 1996; Pitts Brenda G. Sport Marketing In The New Millennium: Papers from the Third Annual Conference of the Sport Marketing Association. March 2007

11. Каплан Роберт С., Дейвид П. Нортон. Организация, ориентированная на стратегию. Как в новой бизнес-среде преуспевают организации, применяющие сбалансированную систему показателей/Пер. с англ. М.: Олимп-Бизнес, 2004

12. Каплан Роберт, Дейвид Нортон. Стратегические карты. Трансформация нематериальных активов в материальные результаты. М.: Олимп-Бизнес, 2005

13. Массарская О.Г. Современные информационные технологии повышения эффективности управления спортивными клубами // Современные наукоемкие технологии. 2007, №11

14. The IHRSA 2007 Global Report: The State of the Health Club Industry- fitness business. 2007.

15. Kaplan Robert S., David P. Norton -The BSC: Translating Strategy into Action. 1996.

16. Niven Paul R. - BSC Step-by-Step: Maximizing Performance and Maintaining Results. 2000.


Review

For citations:


Kurashvili V. OPEN MANAGEMENT PROBLEMS IN RECREATION AND FITNESS INDUSTRY. Journal of Modern Competition. 2008;(2):36-41. EDN: IJTFAD

Views: 1


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-7598 (Print)
ISSN 2687-0657 (Online)