SURVEILLANCE IN BUSINESS COMPETITION
EDN: IAOQBF
Abstract
The concept of business surveillance was invented long ago but the practical implementation process began in the mid-90-s only. Like many other innovations and fresh business ideas, the concept was treated with skepticism and much time passed before the idea was widely accepted by the business community. The very surveillance system developed slowly. It has made a breakthrough only recently. In order to become competitive, the Russian economy should become part of the above processes
References
1. Адашкевич Ю. Бизнес в России: риски // Бизнес Матч. Август 2000.
2. Адашкевич Ю. Отдайте риск на аутсорсинг // QМИР». № 1 (9). Март 2005.
3. Джон Прескотт, Стивен Миллер. Конкурентная разведка: Уроки из окопов. - М.: Альпина Бизнес Букс, 2004.
4. Ромачев Н. Р., Нежданов И. Ю. Конкурентная разведка. - М.: Издательство Ось-89, 2007.
5. Ярочкин В. И., Бузанова Я. В. Корпоративная разведка. - М.: Издательство Ось-89.
6. Доронин А. И. Бизнес-разведка. - М.: Издательство Ось-89, 2003.
7. Ющук Е. Л. Конкурентная разведка: маркетинг рисков и возможностей. - М.: Вершина, 2006.
8. Херринг Я. Сколько стоит ваша конкурентная разведка- // CI magazine. № 2. Март-апрель, 2007. Статья поступила в редакцию 22.08.2007
Review
For citations:
Adashkevich Yu. SURVEILLANCE IN BUSINESS COMPETITION. Journal of Modern Competition. 2007;(5):103-108. EDN: IAOQBF