INNOVATIONS INTRODUCTION AS A BASE FOR BUILDING A COMPETITIVE BUSINESS
EDN: IAOQAL
Abstract
Many countries of the world faced economic changes in the end of the previous and the beginning of this century. The very business competition base has changed. Now the innovations form the competition base in all economic spheres. As the research is absolutely necessary to compete on the modern market, the businesses that are innovation-oriented when competing at the market should invest into the technology, marketing, HR, etc. research. The companies gain the dominant position on the market because of the innovations introduced and they keep the position as long as there are no other innovation-oriented competitors. The innovations are necessary for the modern market as they serve as a protective device against the aggressive new competitors.
References
1. Рубин Ю. Б. Теория и практика предпринимательской конкуренции: Учеб. 4-е изд., перераб. и допол. - М.: ООО «Маркет ДС Корпорейшн», 2004. - (Университетская серия). С. 604-605.
2. Школьник Е. В. Инновационные отношения в рыночной экономике: Дис. … канд. экон. наук: 08.00.01 Чебоксары, 2003, 154 с. РГБ ОД, 61:04-8 / 2325, с. 38
3. Коптев А. В. Повышение конкурентоспособности промышленного предприятия на основе инновационных стратегий: Дис. … канд. экон. наук: 08.00.05 Екатеринбург, 2003. 165 с. РГБ ОД, 61:03-8 / 2330-2, с. 84-88.
4. Основы бизнеса / Под. ред. Ю. Б. Рубина: Учеб. 7-е изд., перераб. и дополн. - М.: ООО «Маркет ДС Корпорейшн», 2006. С. 134.
5. Hopkins P. S., Bailey C. L. New Product Pressures. Conference Board Record. - June 1971. - P. 16-74.
6. Шумпетер Й. Теория экономического развития. М.: Прогресс, 1982.
7. Друкер П. Ф. Рынок: как выйти в лидеры: Практика и принципы. - М.: Book Chamber International, 1992.
8. Инновационный менеджмент: Концепции, многоуровневые стратегии и механизмы инновационного развития: Учеб. пособ. / Под ред. В. М. Аньшина, А. А. Дагаева. - 2-е изд., перераб. и дополн. - М.: Дело - М, 2006.
9. Фатхутдинов Р. А. Инновационный менеджмент: Учебник для вузов. 5-е изд. - СПб.: Питер, 2006.
10. Аньшин В. М., Филин С. А. Менеджмент инвестиций и инноваций в малом и венчурном бизнесе: Учеб. пособ. - М.: Анкил, 2003.
11. Филин С. А. Инновационно-инвестиционное управление в венчурном бизнесе; М.: Информ.-изд. центр Роспатента, 2003.
12. Основы бизнеса: Учебник / Под. ред. Ю. Б. Рубина. 7-е изд., перераб. и дополн. -М.: ООО «Маркет ДС Корпорейшн», 2006.
13. Бунич А. П. Инновации и конкурентная борьба // Инновации. 2005. № 5 (82)
14. Лазарев В. В. и др. Научно-практический комментарий к Конституции Российской Федерации. - М.: ГАРАНТ, 2003.
Review
For citations:
Kuptsov M. INNOVATIONS INTRODUCTION AS A BASE FOR BUILDING A COMPETITIVE BUSINESS. Journal of Modern Competition. 2007;(5):85-92. EDN: IAOQAL